حل مسئله سهمیه بندی مواد اولیه واحدهای پایین دستی پتروشیمی تا دو ماه آینده

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/مرکزی وزیر صنعت معدن و تجازت گفت: قول می دهم تا دو ماه آینده مسئله سهمیه بندی مواد اولیه برای تمام واحدهای پایین دستی پتروشیمی حل گردد.

حل مسئله سهمیه بندی مواد اولیه واحدهای پایین دستی پتروشیمی تا دو ماه آینده

سیدرضا فاطمی امین در جریان سفر به استان مرکزی در حاشیه افتتاح واحد بافتینه پارس درسا در دلیجان که یک واحد پایین دست پتروشیمی است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه سرمایه گذاری خوبی در صنعت بالادستی پتروشیمی انجام شده، اما متاسفانه محصولات به صورت نیمه خام صادر می شوند و واحد صنعتی که امروز در دلیجان افتتاح شد به نوعی ارزش اضافه نموده بالاتر و اشتغال و قیمت بیشتری برای محصولات پتروشیمی ایجاد می نماید و رونق فراوری را به همراه دارد.

وی اضافه نمود: در رابطه با تامین مواد اولیه مشکلاتی وجود دارد، کالا به مقدار کافی و قیمت مناسب فراوری نمی گردد و در بورس کالا محدودیت هایی هست، لذا یک برنامه ویژه برای تنظیم بازار کالاهای پایه از جمله فولاد و پتروشیمی تهیه نموده ایم.

وزیر صنعت معدن و تجارت توضیح داد: در راستای تامین مواد اولیه به فراوریکننده این واحد قول دادم که تا دو ماه اینده موضوع سهمیه بندی مواد اولیه برای تمام واحدهای پایین دستی پتروشیمی حل گردد.

فاطمی امین در مورد سامانه مجوزها گفت: درخصوص بازنگری اساسی مجوزها تا خاتمه امسال، قولی به همه فراوریکنندگان داده ایم به این ترتیب که بسیاری از مجوزهایی که شاید ضرورت نداشته باشد و اخذ آنها وقت زیادی احتیاج دارد حذف و فرایند سایر مجوزها تسهیل گردد تا سرمایه گذار یا فراوریکننده به سبب تاخیرات در وزارت صمت، دچار اشکال و اختلاف نگردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 56407

به "حل مسئله سهمیه بندی مواد اولیه واحدهای پایین دستی پتروشیمی تا دو ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل مسئله سهمیه بندی مواد اولیه واحدهای پایین دستی پتروشیمی تا دو ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید