PES از این پس با نام eFootball و به صورت رایگان و دیجیتال عرضه خواهد شد

به گزارش بلاگ پو، چند روز پیش گزارشی منتشر شد که خبر می داد کونامی قصد دارد نسخه امسال بازی فوتبالی معروفش را به صورت رایگان منتشر کند. اکنون تعیین شده است که آن خبر یک شایعه معمولی نبوده و صحت داشته است. کونامی به صورت رسمی اعلام کرده است که امسال دیگر شاهد نام PES نخواهیم بود و این مجموعه بازی قرار است از این پس با نام eFootball منتشر شود. همچنین نسخه امسال به صورت رایگان (free-to-play) و فقط به شکل دیجیتالی عرضه خواهد شد.

PES از این پس با نام eFootball و به صورت رایگان و دیجیتال عرضه خواهد شد

سال پیش وقتی که کونامی گفت که برای نسخه سال قبل مجموعه بازی PES فقط آپدیتی را منتشر می کند و به جای آن یک نسخه کامل و نسل بعدی با تغییرات فراوان برای امسال منتشر خواهد کرد، حداقل امیدوار شدیم که به راستی بعد از مدت ها شاهد یک بازی ویدیویی فوتبالی نسل بعدی و با تغییرات قابل توجه باشیم. اکنون شاهد تغییرات فراوانی بوده ایم اما نه آن گونه که در ابتدا تصورش می کردیم بلکه کاملا خلاف آن. این رسماً پایان یک دوران برای مجموعه بازی قدیمی و محبوب PES است.

این بازی که با نام عجیب eFootball عرضه خواهد شد، قرار است ابتدا در پاییز امسال برای پلتفرم های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/ اس، ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی عرضه گردد و مدت کوتاهی بعد از آن هم برای گوشی های با سیستم عامل آی اواس و اندروید منتشر گردد. در حال حاضر هیچ اشاره ای به نسخه نینتندو سوییچ نشده است.

عرضه نسخه امسال برای پلتفرم های مختلف چیز عجیبی نیست اما نکته عجیب این است که قرار است بازی بین پلتفرمی (کراس پلی) بین تمامی پلتفرم های اشاره شده وجود داشته باشد. این یعنی افرادی که با کنسول های نسل نهمی به تجربه بازی می پردازند، می توانند با افرادی که روی گوشی های همراه به تجربه این اثر مشغول می شوند، بازی کنند. در اصل، به احتمال زیاد هر دو به تجربه یک نسخه از بازی می پردازند که این شاید توجیه گرافیک پایین تر بازی حتی نسبت به سال های گذشته باشد.

همان طور که در گذشته اعلام شده بود، بعد از چند سال موتور فاکس انجین کنار گذاشته شده است و eFootball با نسخه شخصی سازی شده موتور بازی سازی آنریل انجین 4 توسعه داده شده است. این اولین باری است که این مجموعه بازی فوتبالی معروف از موتور آنریل انجین استفاده می کند.

کونامی اعلام کرده که جزئیات بیشتری از گیم پلی بازی در ماه آینده منتشر خواهد شد اما در حال حاضر آن ها به یکی از ویژگی های گیم پلی که با نام موشن مچینگ (Motion Matching) شناخته می گردد، اشاره کرده اند. آن ها ادعا می کنند که این ویژگی حرکات مختلف بازیکنان در زمین فوتبال را به مجموعه ای از انیمیشن ها تبدیل می کند و به صورت هم زمان بهترین انیمیشن را انتخاب کرده و آن را به تصویر می کشد. کونامی می گوید که این سیستم نسبت به گذشته بیش از 4 برابر انیمیشن های بیشتری خواهد داشت تا بتواند حرکت واقعی بازیکن ها را در بازی نشان دهد. آن ها همچنین تأکید می کنند که این ویژگی علاوه بر پلتفرم های نسل نهمی روی تمامی پلتفرم های نسل قبلی، کامپیوترهای شخصی و حتی گوشی های موبایل هم در دسترس خواهد بود.

این شرکت ژاپنی وعده داده است که پس از عرضه eFootball در پاییز به مرور محتوا و بخش های تازهی به بازی اضافه خواهد شد. بازی آفلاین به صورت محلی در ابتدا در دسترس خواهد بود و تیم هایی شناخته شده و محبوبی مثل بارسلونا، یوونتوس، بایرن، منچستر یونایتد و آرسنال به صورت رایگان در زمان عرضه در بازی حضور خواهند داشت. نکته عجیب این است که در زمان عرضه فقط 9 تیم در بازی وجود خواهند داشت که این بی شباهت با نسخه آزمایشی (دمو) هر ساله نیست. در زمان عرضه بازی از حالت چند نفره هم پشتیبانی خواهد کرد.

با توجه به اینکه پایه بازی eFootball به صورت رایگان منتشر خواهد شد، احتمال دارد که حالت هایی نظیر myClub (یا هر چه قرار است جای آن باشد!) در ابتدا یا کمی بعد از عرضه به شکل رایگان در دسترس قرار گیرد. کونامی هم در توضیحات خود به چنین حالتی اشاره کرده است که قرار است در اواسط تا اواخر پاییز به بازی اضافه گردد. با این حال، فارغ از این بخش، ممکن است حالت های بعدی یا معروف دیگری که قرار است در آینده به بازی اضافه شوند، به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار نگیرند.

کونامی درباره این موضوع بیان کرده است: در آینده، حالت های خاص بازی به صورت بسته های الحاقی اختیاری برای فروش گذاشته خواهد شد تا بازیکنان این آزادی را داشته باشند که تجربه بازی را هرگونه که مایل هستند، دنبال کنند.

قابلیت کراس پلی بین تمامی پلتفرم ها طی مرور زمان اضافه خواهد شد. طبق نقشه راهی که کونامی منتشر کرده، اعلام شده است که در زمستان ویژگی کراس پلی برای گوشی های همراه و دیگر پلتفرم ها فعال خواهد شد. برای این کار، بازیکنان باید eFootball را با کنترلر روی گوشی خود تجربه کنند. همچنین قرار است سری مسابقات غیرحرفه ای و حرفه ای ای اسپورت (esports) از شروع زمستان در بازی شروع گردد.

از آنجایی که کونامی نبرد با فیفا را مدت ها واگذار کرده و از نظر فروش یا تعداد بازیکنان نمی تواند با رقیب خود مبارزه برابری داشته باشد و همچنین با توجه به اینکه دعوا روی خرید حق امتیازهای باشگاه ها و لیگ ها برای آن ها دشوارتر شده است، شاید عرضه بازی با فرمت تازه و به صورت رایگان بتواند طیف مخاطبان تازه ای را به سوی این مجموعه جذب کند یا حداقل باعث گردد برخی به خاطر رایگان بودن آن را امتحان کنند. با این حال، همان طور که گفته شد، این چیزی نبود که طرفداران این مجموعه بازی انتظارش را می کشیدند. این به انتظارات بیش از حد طرفداران بازنمی گردد بلکه این انتظار با توجه به وعده های پیشین کونامی و تیزر کوتاهی که آن ها در سال گذشته منتشر کردند به وجود آمده بود و متأسفانه چیزی که اکنون کونامی نشان داده حداقل در حال حاضر هیچ شباهتی به آن وعده ها و آن تیزر سال گذشته ندارد. در زمان معرفی و نمایش تریلر بازی فیفا 22 هم گلایه کرده بودیم که شاهد پیشرفت واقعی و نسل بعدی نبوده ایم اما در اینجا اوضاع به نظر بدتر است و حداقل از نظر بصری و گرافیکی نه تنها پیشرفت نداشته ایم، بازی تا سطح نسخه موبایل هم کاهش یافته است. شاید بدترین خبر برای دوستداران بازی های ویدیویی فوتبالی این باشد که بعد از این همه سال همچنان برای تجربه یک اثر نسل بعدی و پیشرفته باید بیشتر صبر کنند.

هنوز باید منتظر اطلاعات بیشتری از گیم پلی بازی باشیم، شاید تجربه گیم پلی بازی بهبود داده شده باشد و بتواند از این نظر تجربه خوشایندی را فراهم کند چراکه نسخه های اخیر PES پیشرفت هایی را در گیم پلی به خود دیده بودند اما واقعیت این است که اگر این سیاست ادامه داشته باشد و در سال های آینده دوباره شاهد بازگشت یا تغییر به سیاق قبلی نباشیم، این پایان یک دوره طولانی برای مجموعه بازی PES خواهد بود. خوب یا بد، PES اکنون جای خود را به eFootball داده است.

می توانید در ادامه تریلر معرفی eFootball را ببینید.

منبع: Eurogamer

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 52191

به "PES از این پس با نام eFootball و به صورت رایگان و دیجیتال عرضه خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "PES از این پس با نام eFootball و به صورت رایگان و دیجیتال عرضه خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید