98، سال رفت و برگشت برای مجیدی، فرهاد آلترناتیو مربیان خارجی

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، فرهاد مجیدی کاپیتان محبوب تیم استقلال که به واسطه گلهای سالهای پایانی فوتبالش در دربی ها از محبوبیت بسیار بالایی نزد طرفداران استقلال بهره می برد و به زعم بسیاری می توان او را محبوب ترین استقلالی دانست، خیلی زودتراز آنچیزی که پیش بینی می شد به سرمربیگری این تیم رسید.

98، سال رفت و برگشت برای مجیدی، فرهاد آلترناتیو مربیان خارجی

مجیدی اولین بار و در زمان وینفرد شفر به عنوان دستیار به کادر فنی استقلال اضافه شد و به سرمربی آلمانی و حرفه ای این تیم یاری کرد.

شکست استقلال مقابل پدیده در فاصله تنها 3 هفته مانده به انتها لیگ هجدهم بهترین بهانه بود برای مدیران وقت استقلال که به دنبال عبور از شفر بودند و اینگونه شد که فرهاد مجیدی در هفته های انتهای فصل گذشته با پسوند موقت، سرمربیگری آبی پوشان را پذیرفت. آن هم در حالی که وعده فصل آینده (لیگ نوزدهم) را هم گرفته بود.

مجیدی فصل گذشته در نقش سرمربی موقت 3 بار در لیگ برتر و 2 بار در آسیا روی نیمکت نشست و کارش را بدون شکست در این 5 بازی به انتها رساند.

مجیدی 2 بار در لیگ برتر مقابل استقلال خوزستان و سپیدرود (تیم هایی که در انتها فصل هجدهم به لیگ یک سقوط کردند) پیروز شد و مقابل صنعت نفت تن به تساوی داد.

وی در لیگ قهرمانان آسیا هم یکبار مقابل الدحیل متوقف شد و یکبار هم تیم العین را شکست داد تا کارنامه مجیدی در فصل هجدهم با 3 پیروزی، 2 تساوی، بدون شکست و با 9 گل زده و 5 گل خورده به انتها برسد.

مجیدی در لیگ برتر 7 امتیاز از 9 امتیاز ممکن و در لیگ آسیا 4 امتیاز از 6 امتیاز ممکن را به دست آورد تا در مجموع از 15 امتیاز، 11 امتیاز به دست آورده باشد.

مدیران وقت استقلال ترجیح دادندن برای فصل نوزدهم به سراغ آندره استراماچونی بروند و لیگ نوزدهم را با این مربی ایتالیایی شروع نمایند. مربی جوانی که خیلی زود تبدیل به محبوب ترین مربی آبی ها و به طرزی عجیب و غیر قابل باور از آنها جدا شد.

بعد از مسجل شدن جدایی استراماچونی از استقلال، بار دیگر فرهاد مجیدی به این تیم بازگشت و باز هم جای یک مربی خارجی را گرفت. با این تفاوت که اینبار پسوند موقت مقابل نام وی قرار نداشت.

مجیدی از ابتدای نیم فصل دوم لیگ نوزدهم راهنمایی آبی پوشان را در دست گرفت و تا قبل از تعطیلی لیگ، 4 بار به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم در مسابقات لیگ برتر نشست.

آبی پوشان با راهنمایی مجیدی 4 بار هم در آسیا به میدان رفتند که 2 بار در مرحله پلی آف و 2 بار هم در مرحله گروهی این مسابقات بوده است.

استقلالِ مجیدی در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان نتایج درخشانی به دست آورد و توانست الکویت و الریان را خارج از خانه و با گلهای فراوان شکست دهد، سپس مقابل الزورا در عراق متوقف شد و در آخرین ملاقات هم مقابل الاهلی عربستان تن به شکست داد. این اولین شکستی بود که مجیدی در نقش سرمربی با آبی پوشان تجربه کرد. وی در لیگ برتر هم مقابل گل گهر طعم شکست را چشید تا این دو شکست تنها باخت های او با استقلال در نقش سرمربی باشد.

مجیدی در لیگ نوزدهم ابتدا نفت مسجد سلیمان را با نتیجه 2 بر یک شکست داد، سپس مقابل پرسپولیس با نتیجه 2-2 متوقف شد، در سومین گام با نتیجه 2 بر یک بر ذوب آهن غلبه کرد و پایان مقابل گل گهر تن به شکست یک بر صفر داد.

فرهاد مجیدی در لیگ برتر 2 پیروزی، یک مساوی، یک شکست، 6 گل زده، 5 گل خورده و 7 امتیاز (از مجموع 12 امتیاز) به دست آورده است.

عملکرد سرمربی جوان آبی پوشان هم در آسیا 2 پیروزی، یک مساوی، یک شکست، 10 گل زده و 3 گل خورده است.

این آمار می گوید فرهاد مجیدی در سال 98 جمعا 13 بار نقش سرمربی را برای آبی پوشان ایفا نموده که 7 بار در این 13 بازی به پیروزی رسیده، 2 بار طعم شکست را چشیده و 4 بار هم تن به تساوی داده است. او ار مجموع 39 امتیاز ممکن، 25 امتیاز به دست آورده که می توان این آمار را برای فرهاد مجیدی یا هر مربی دیگری آماری خوب و مطلوب دانست.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22447

به "98، سال رفت و برگشت برای مجیدی، فرهاد آلترناتیو مربیان خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "98، سال رفت و برگشت برای مجیدی، فرهاد آلترناتیو مربیان خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید