گوگل پاسخ اپل را با سخت تر کردن ردیابی کاربران در اندروید خواهد داد

به گزارش بلاگ پو، در سال 2020 اپل قابلیت جدیدی را معرفی کرد که کاربران با استفاده از آن می توانند ردیابی مربوط به تبلیغات را در آیفون خود متوقف نمایند. فعال سازی این قابلیت بسیار ساده است و فقط با یک ضربه بر گزینه موردنظر، این مشخصه فعال می گردد.

گوگل پاسخ اپل را با سخت تر کردن ردیابی کاربران در اندروید خواهد داد

این قابلیت یک دردسر عظیم برای شرکت هایی بود که میلیاردها دلار با ردیابی کاربران و نمایش تبلیغات شخصی سازی شده، درآمد کسب می نمایند. از طرف دیگر، گوگل هم در موقعیت دشواری نهاده شد زیرا از یک طرف مالک اندروید است که رقیب iOS محسوب می گردد و از طرف دیگر، بخش عظیمی از درآمد این شرکت به لطف نمایش تبلیغات به دست می آید. حالا برنامه گوگل برای محدود کردن ردیابی کاربران در اندروید تعیین شده است.

طبق اعلام گوگل، اگر یک تبلیغ دهنده بخواهد فعالیت کاربری را که ردیابی را لغو نموده دنبال کند، با یک رشته صفر بی معنی روبه رو می گردد. باید خاطرنشان کنیم کاربران همین حالا هم می توانند شخصی سازی تبلیغات را متوقف نمایند. برای این کار در بخش تنظیمات باید به بخش Google و سپس Ads سر بزنید. با این حال، تبلیغ دهندگان راه های دور زدن این محدودیت ها را کشف نموده اند. اما اقدامات جدید گوگل جلوی این دور زدن ها را می گیرد.

سال جاری گوشی های مبتنی بر اندروید 12 از این قابلیت بهره مند خواهند شد و در اوایل سال 2022 هم تمام گجت های اندرویدی دارای گوگل پلی استور این قابلیت را دریافت خواهند کرد.

منبع: Android Authority

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49459

به "گوگل پاسخ اپل را با سخت تر کردن ردیابی کاربران در اندروید خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل پاسخ اپل را با سخت تر کردن ردیابی کاربران در اندروید خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید