کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: بانک مرکزی در بخشنامه ای، مصادیق کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا ویروس را خاطرنشان کرد.

کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از صداو سیما، بانک مرکزی در بخشنامه ای مصادیق بخش ها و رسته های کسب و کارهایی که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده اند را اظهار داشت.

این بخشنامه جهت اطلاع مدیران عامل بانک های دولتی، غیردولتی، شرکت دولتی پست بانک، موسسات اعتباری غیر بانکی و بانک مشترک ایران - ونزوئلا ارسال شد که متن این بخشنامه به توضیح زیر است:

با سلام احتراماً، پیرو بخشنامه شماره 435652/ 98 مورخ 12/15/ 1398 موضوع ابلاغ مصوبه هزار و دویست و نودمین جلسه مورخ 12/13/ 1398 شورای پول و اعتبار در مورد مساعدت به صاحبان کسب و کارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در کسب و کار خود با مشکلاتی روبرو شده اند، بدینوسیله مصوبه جلسه مورخ 12/19/ 1398 کارگروه آنالیز و مقابله با پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا - موضوع تصمیم متخذه در جلسه مورخ 12/04/ 1398 هیئت وزیران - متضمن عناوین بخش ها و رسته های کسب و کارهایی که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده اند و در بند الف بخشنامه فوق الذکر، معین مصادیق آن ها به مصوبه دولت محترم موکول شده بود، به توضیح ذیل برای استحضار ایفاد می گردد:

1. مراکز فراوری و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)

2. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها مهمانسراها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)

3. حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی

4. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

5. فراوری و توزیع پوشاک

6. فراوری و توزیع کیف و کفش

07 مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه

08 مراکز و مجتمع های ورزشی و تفریحی

9. مراکز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی

10. مراکز فراوری، توزیع و فروش صنایع دستی

خواهشمند است دستور فرمایند مراتب به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشنامه شماره 149153/ 96 مورخ 05/16/ 1396 به تمامی واحدهای آن بانک مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21929

به "کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید