کاهش اشتها با چند ماده غذایی

به گزارش بلاگ پو، با مصرف بعضی از خوراکی ها مانند آب، قهوه، ادویه های گوناگون، شکلات و ... می توانید میل به غذا و خوردن تنقلات در طول روز را کاهش دهید. در ادامه این مطلب چند ماده خوراکی برای کاهش اشتها را به شما معرفی خواهیم کرد.

کاهش اشتها با چند ماده غذایی

چاقی و داشتن اضافه وزن مسئله ای است که می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. اگر می خواهید کاهش وزن را تجربه کنید اولین گامی که باید برای لاغری بردارید کم کردن اشتها است. باید بدانید که برای کاهش وزن باید مقدار کالری دریافتی روزانه را کاهش داد، به همین دلیل اگر قصد کاهش وزن دارید باید با مواد خوراکی که به کم کردن میل به غذا کمک می کند، آشنا باشید تا بتوانید به شکل صحیح کاهش وزن را تجربه کنید. در این مطلب خبرنگاران چند مورد از مواد غذایی که به کاهش اشتها کمک می کند به شما معرفی خواهیم کرد.

غذاهای فیبردار

فیبرها به دلیل دیرهضم بودن مدت بیشتری در معده باقی می مانند و این باعث می شود تا برای مدت طولانی احساس سیری داشته باشید. غذاهای سرشار از فیبر مانند نخود، عدس، لوبیا و نخودفرنگی دارای ترکیبات مهمی مانند مواد معدنی، ویتامین و آنتی اکسیدان های ضروری بدن است.

کاهش اشتها با نوشیدن قهوه

نوشیدن قهوه در طول روز می تواند تاثیر زیادی روی کم کردن اشتها داشته باشد. مصرف قهوه نوعی هورمون ضد اشتها تولید می کند.

آب

یکی دیگر از ساده ترین روش های خانگی برای کم کردن اشتها نوشیدن آب قبل از هر وعده غذایی است. نوشیدن 2 لیوان آب قبل از هر وعده می تواند چیزی حدود 22 درصد از اشتهای شما نسبت مصرف غذا کاهش دهد.

زنجبیل

خواص زنجبیل بر کسی پوشیده نیست. این گیاه می تواند در کاهش دادن اشتها به شما کمک کند. مقدار 2 گرم از پودر زنجبیل را در آب گرم حل کنید و روزی یک بار بنوشید.

شکلات تلخ

شکلات تلخ با درصد بالا، می تواند اشتها را تا حد زیادی پایین بیاورد و میل شما را نسبت به خوردن خوراکی های شیرین بسیار کاهش دهد. می توانید 1 ساعت قبل از خوردن غذا شکلات تلخ مصرف کنید.

میوه

میوه های آبدار نقش بسیار مهمی در کاهش دادن اشتها و لاغری دارند، زیرا باعث می شود حجم زیادی از معده پر شود و فرد احساس سیری زیادی کند؛ خیار، گریپ فروت، گوجه فرنگی، هندوانه، طالبی و همچنین سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم، کاهو.

کاهش اشتها با ادویه

هر چه میزان استفاده شما از ادویه در غذاها بیشتر باشد احتمال کاهش اشتها افزایش می یابد. خوردن غذاهای تند و پر ادویه به دلیل اینکه فرد نمی تواند به سرعت غذا بخورد، خیلی زود به فرد احساس سیری دست خواهد داد.

تخم مرغ آب پز

تخم مرغ حجم بسیار زیادی از پروتئین را در خود جای داده است که خوردن آن به عنوان صبحانه می تواند شما را برای مدت بسیار طولانی سیر نگه دارد. بهتر است آن را به صورت آب پز استفاده کنید.

کاهش اشتها با خوردن موز

موز یکی از بهترین میوه هایی است که با خوردن آن می توانید از گرسنگی های کاذب رها شوید. این میوه به دلیل دارا بودن فیبر فراوان حجم زیادی از معده را در برمی گیرد. می توانید موز را در وعده صبحانه میل کنید.

سیب

سیب به دلیل دارا بودن نوعی فیبر قابلیت این را دارد که کالری و قند موجود در مواد غذایی را جذب کند و سبب کم شدن اشتها شود. می توانید با مصرف روزانه 1 عدد سیب، اشتهای کاذب را از بین ببرید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20203

به "کاهش اشتها با چند ماده غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش اشتها با چند ماده غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید