چهارمین پرواز هلیکوپتر مریخی نبوغ امروز انجام می شود

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، هلیکوپتر نبوغ ناسا بعد از سه پرواز آزمایشی درصدد پرواز چهارم خود است و قرار است این هلیکوپتر این بار از مریخ نورد ناسا دورتر شده و سنگ ها و دهانه های بیشتری را در سطح مریخ بررسی کند. همچنین قرار است سرعت حرکت این هلیکوپتر نیز بیشتر شود.

چهارمین پرواز هلیکوپتر مریخی نبوغ امروز انجام می شود

برنامه ریزی برای تولید این هلیکوپتر از 6 سال قبل آغاز شد و در آخرین پرواز توانست مسافتی 50 متری را طی کند. سرعت این هلیکوپتر 7.2 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع آن از سطح مریخ 4.8 متر بوده است.

داده هایی که در جریان سه پرواز این هلیکوپتر جمع آوری شده در حدی بوده که مهندسان ناسا بتوانند از آن برای تولید نسل های جدید هلیکوپترهای مریخی استفاده کنند. این پرنده ها از سرعت پرواز بیشتری برخوردارند و می توانند مسافت بیشتری را در مدت کوتاه تری طی کنند.

در پرواز چهارم این هلیکوپتر قرار است حدود 84 متر مسافت را طی کند، ولی باز هم تنها 4.8 متر از سطح مریخ دور خواهد شد.

مدت زمان این آزمایش از 80 به 117 ثانیه افزایش می یابد. همچنین سرعت پرواز هلیکوپتر مذکور از 7.2 کیلومتر بر ساعت به 12.8 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

ناسا فعلاً پنج پرواز را برای این هلیکوپتر برنامه ریزی کرده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 48167

به "چهارمین پرواز هلیکوپتر مریخی نبوغ امروز انجام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین پرواز هلیکوپتر مریخی نبوغ امروز انجام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید