پردازنده های Rocket Lake-S با هسته های Cypress Cove

به گزارش بلاگ پو، شرایط برای اینتل بسیار عجیب است؛ این شرکت احتیاج به یک تغییر عظیم با پردازنده های Rocket Lake-S داشته و اینک بعضی منابع از جزئیات جالب توجهی سخن می گویند که احتمالاً اینتل را از باتلاق 14 نانومتری خارج خواهد نمود. پردازنده های Rocket Lake-S که در ماه های آینده معرفی خواهند شد، دارای چه ویژگی هایی هستند؟ آیا Rocket Lake-S ها حریف پردازنده های AMD ZEN3 خواهند شد؟

پردازنده های Rocket Lake-S با هسته های Cypress Cove

خبر رسمی اینتل مبنی بر تعویق 6 ماهه در عرضه نخستین CPUهای 10 نانومتری، منجر به ریزش ارزش سهام این شرکت شد. در حال حاضر NVIDIA در بین این سه کمپانی بالاترین ارزش سهام را به خود اختصاص داده و پس از آن شاهد نام AMD در صندلی دوم هستیم. علی رغم تمام این موارد، این کمپانی در گزارش اقتصادی Q2 2020 شاهد رشد و افزایش درآمد بوده است.

بعضی منابع به تازگی اطلاعاتی را از پردازنده های Rocket Lake-S افشا نموده اند که در ادامه به سراغ آنها خواهیم رفت. هسته های Willow Cove را به خاطر دارید؟ اینتل از این هسته ها در پردازنده های 10 نانومتری خود نظیر Tiger Lake-U استفاده می نماید. این هسته ها بالاترین تغییر عملکرد پردازشی را از زمان پردازنده های SkyLake تا کنون به همراه دارند. این منابع تأیید نموده اند که اینتل از هسته هایی مشابه با Willow Cove در پردازنده های نسل یازدهم راکت لیک استفاده می نماید. این هسته با تغییرات جزئی، در کلاس دسکتاپ میانی جا خوش خواهند کرد.

اما یک نکته جالب توجه در این میان وجود دارد؛ اینتل به دلیل جلوگیری از سردرگمی، نام هسته های خاص مورد استفاده در راکت لیک ها را Cypress Cove گذاشته است. این هسته ها با یک الگوی 10 نانومتری، در لیتوگرافی 14 نانومتری فراوری خواهند شد. و اما تفاوت عملکرد و پرفورمنس این هسته ها با مدل های فعلی چقدر خواهد بود؟ این منابع اعلام نموده اند که پردازنده های Rocket Lake-S در بخش IPC یا همان تعداد دستورات پردازش شده در هر سیکل، تا 20 درصد بهتر از پردازنده های SkyLake خواهند بود.

با توجه به اخباری که تا کنون منتشر شده اند، می دانیم که پردازنده های Rocket Lake-S با حداکثر 8 هسته و 16 رشته معرفی می شوند؛ اما با توجه به فرکانس و قدرت بالای هسته ها، اینتل از عملکرد آنها در برابر پردازنده هایی با هسته های بالا مطمئن است. به گفته این منابع، اضافه کردن هسته های Cypress Cove بیشتر، مشکلاتی را در طراحی 14 نانومتری به وجود آورده و منجر به بالا رفتن توان حرارتی (TDP) می گردد که در نتیجه آن، اینتل به 8 هسته بسنده می نماید.

مانور اینتل به بهبود عملنمودهای IPC، با توجه به معماری هسته های Cypress Cove و افزایش فرکانس آنها، با هدف بالا بردن عملکرد است. در این مطلب اشاراتی نیز به گرافیک مجتمع نسل دوازدهم شده است که در مطالب پیشین به آنها پرداخته و از تکرار این داده ها پرهیز می کنیم.

منبع : شهر سخت افزار

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: آی تابناک
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30902

به "پردازنده های Rocket Lake-S با هسته های Cypress Cove" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردازنده های Rocket Lake-S با هسته های Cypress Cove"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید