واکنش صریح واعظی به طرح مجلس درباره فضای مجازی

به گزارش بلاگ پو، رئیس دفتر رئیس جمهور به آنالیز طرح موسوم به صیانت از کاربران در فضای مجازی واکنش نشان داد.

واکنش صریح واعظی به طرح مجلس درباره فضای مجازی

به گزارش ایسنا، محمود واعظی با بیان اینکه دسترسی به ارتباطات دیتا امروز جزء حقوق پایه شهروندی است، هر گونه کوشش برای تحدید این حق را محکوم به شکست خواند و گفت: روشن است که مردم هنوز از آنچه طراحان این طرح درباره محتوای آن می گویند قانع نشده اند و هنوز هم متن موثقی از جزئیات طرح در اختیار افکار عمومی قرار نگرفته است.

واعظی صیانت از کاربران فضای مجازی و وضع قوانین در زمینه حفاظت از امنیت و اخلاق در این فضا را امری طبیعی و لازم در جوامع مختلف دانست، اما اعلام کرد: آنچه در این زمینه اهمیت دارد، شفافیت کامل در مواجهه با مردم و قانع کردن کامل آنان در مورد قانون است. مردم نامحرم نیستند که ما در خفا برای آن ها قانون بنویسم و دیوار های کوتا وبلند بسازیم.

وزیر سابق ارتباطات کشور با بیان اینکه فضای مجازی فقط چند شبکه اجتماعی بین المللی نیست که برای عدم انتشار بعضی اخبار و محتوای نامناسب آن را ببندیم، تاکید نمود: اگرچه من هم معتقدم که محتوای غیراخلاقی فضای مجازی باید مدیریت گردد، اما امروز جامعه ایران دانش بنیان شده و از فضای مجازی برای کسب علم و آموزش، مهارت یابی، کسب وکار، اشتغال و انواع فعالیت های دیگر استفاده می نماید. بر همین اساس هر گونه ایجاد محدودیت در این فضا پیامد های قابل توجهی در حوزه مالی، اجتماعی و فرهنگی خواهد داشت و موجب تعطیل شدن کسب وکار های فراوان خواهد شد و طراحان طرح صیانت باید به آن توجه نمایند.

واعظی در خاتمه کوشش برای مقابله با فناوری به وسیله مسدود کردن را طبق تجربه های قبلی محکوم به شکست دانست و اذعان داشت: همه باید بدانیم که اگر نیت مان صرفا ایجاد محدودیت یا مانع گذاشتن در مقابل توسعه زیرساخت های ارتباطاتی و فضای مجازی باشد، پیروز نخواهیم شد. اما اگر نیت حقیقتا آنطور که اسم می گردد، صیانت از کاربران است، باید مفاد طرح با شفافیت با مردم درمیان گذشته شده و آن ها در مورد محتوای آن قانع کردن شوند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: فرارو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 52071

به "واکنش صریح واعظی به طرح مجلس درباره فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش صریح واعظی به طرح مجلس درباره فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید