هواشناسی، رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور

به گزارش بلاگ پو، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور طی امروز (13 آبان ماه) اطلاع داد.

هواشناسی، رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صادق ضیاییان گفت: امروز (13 آبان ماه) در کل نوار شمالی و منطقه های از غرب، جنوب غرب، مرکز و شرق کشور بعلاوه در شمال بوشهر و فارس رگبار باران گاهی وزش باد شدید و رعد و برق رخ می دهد که در منطقه ها سردسیر و مرتفع بارش به صورت برف خواهد بود.

وی در ادامه گفت: آدینه (14 آبان ماه) بارش در شمال غرب و شمال شرق تضعیف شده است و در منطقه ها ساحلی خزر، شرق زنجان، قزوین، البرز، تهران، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، غرب یزد، کرمان و هرمزگان بارش پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اضافه نمود: شنبه (15 آبان ماه) در سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ می دهد و در سایر منطقه ها این شرایط تداوم دارد. یکشنبه (16 آبان ماه) نیز بارش در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز کاهش می یابد و فقط در جنوب اصفهان، شرق لرستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش و وزش باد پیش بینی می گردد.

به گفته ضیاییان دوشنبه (17 آبان ماه) در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد پدیده غالب است و فقط در منطقه های از جنوب اصفهان، شمال فارس، غرب یزد، نیمه شمالی کرمان و خراسان جنوبی بارش پراکنده رخ می دهد.

وی اضافه نمود: امروز و فردا (13 و 14 آبان ماه) در شمال شرق، شرق و بخش هایی از اصفهان و سمنان وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد گردوخاک پیش بینی می گردد بعلاوه دریای خزر در روزهای پنجشنبه و آدینه مواج خواهد بود.

به گفته ضیاییان از پنجشنبه تا شنبه (13 تا 15 آبان ماه) در غالب منطقه ها کشور کاهش محسوس دما رخ می دهد و بارش در ارتفاعات و منطقه ها کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا و پس فردا (14 و 15 آبان) ابری همراه با مه رقیق و بارش باران و گاهی وزش باد پیش بینی می گردد. دمای هوا فردا حداقل 11 و حداکثر 14 درجه سانتیگراد خواهد بود و طی شنبه حداقل دما 8 و حداکثر 11 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (13 و 14آبان ماه) اهواز و بندرعباس با دمای 34 درجه سانتیگراد گرم ترین و ارومیه با دمای 13 و 14 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 57409

به "هواشناسی، رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی، رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید