مهلت یک هفته ای شهرداری تهران برای ساماندهی دوره گردها و دستفروشان در 6 منطقه

به گزارش بلاگ پو، استاندار تهران با تاکید بر اینکه باید مناطق 11،12،1،4،20و 6 در اولویت شهرداری تهران برای ساماندهی دستفروش ها باشد اضافه نمود: اکثریت دستفروش های تهران غیربومی و مهاجر هستند.

مهلت یک هفته ای شهرداری تهران برای ساماندهی دوره گردها و دستفروشان در 6 منطقه

به گزارش خبرنگاران، انوشیروان محسنی بندپی در نخستین جلسه ساماندهی دستفروش ها با بیان این مطلب که قطعا بر اساس بخشنامه وزارت کشور نسبت به ساماندهی دستفروش ها اقدام خواهیم کرد گفت: این طرح در راستای کاهش تجمعات و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در شهر و استان تهران عملیاتی خواهد شد

وی موضوع اجرای این طرح را با شهرداری مطرح کرد و همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی در استان و شهر تهران را برای اجرای هرچه دقیق تر این طرح ضروری دانست و اضافه نمود: در اجرای این طرح به هیچ وجه برخورد فیزیکی و انتظامی با دستفروشان نخواهیم داشت و حتما با درک شرایط این قشر آسیب پذیر اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که برای ساماندهی دایمی دستفروش ها در مکانی معین و متمرکز با کمبود زمین در شهر تهران روبرو ایم.

استاندار تهران با ذکر این نکته که براساس اعلام شهرداری تهران تا به امروز پنج هزار دستفروش در شهر تهران ساماندهی شده اند توضیح داد :بر اساس اعلام فرمانداری تهران 14هزار دستفروش ثابت در شهر تهران داریم که اغلب غیر بومی و مهاجر از سایر استان های کشور هستند.

محسنی بندپی شرایط کرونا در استان تهران را به شدت شنماینده و ناپایدار خواند و ارزیابی امکان اجرای طرح زیست شبانه در شرایط فعلی در شهر تهران را منتفی دانست و ادامه داد : اساسا مکان های با تجمع و حجم تراکم بالای جمعیتی از مراکز پرخطر و آلوده به لحاظ انتقال ویروس کرونا هستند و باید از هرگونه فعالیت خودرویی دستفروشی و دوره گردی که موجب تجمع مردم گردد جلوگیری کنیم.

وی بر لزوم ساماندهی دستفروش ها در همه مناطق شهر تهران از شهرداری تاکید نمود و اضافه نمود :شهرداری در همه مناطق شهر تهران به ویژه مناطق پرتراکم نظیر 11،4،1،12 ،20 و 6 با اولویت ساماندهی دستفروشان و دوره گردی اقدام نمایند.

استاندار تهران ادامه داد :محدودیت های 21گانه ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا کارشناسی شده است و در این شرایط همه ملزم به رعایت آن هستیم و نشانه هایی وجود دارد که آمار سرپایی و بستری در کشور و استان تهران رو به افزایش است و اگر به موقع وارد عمل نشویم اقدام به ساماندهی دستفروش ها نکنیم قطعا با خیزش جدیدی از کرونا در استان روبرو خواهیم بود.

وی لزوم برنامه ریزی معین برای غربالگری بین دستفروشان و دوره گردهای ثابت و متحرک را از سوی مجریان این طرح ضروری دانست و اضافه نمود :از هم اکنون باید برای تجمعات انتها سال تدبیر کمیم.

استاندار تهران با تشریح شرایط تهران و کمبود زمین برای ساخت کلانتری و مدرسه یادآور شد: اگر زمینی متعلق به اراضی اداره کل مسکن و شهرسازی در شهر تهران معرفی گردد حتما بر اساس قانون نسبت به تملک آن و تجمیع دستفروش ها در این مکان اقدام خواهیم کرد.

استاندار تهران در انتها تاکید نمود: شهرداری تهران ظرف مدت یک هفته نسبت به سبک سازی مناطق پرتراکم شهر تهران از دست فروش ها و دوره گردها و همچنین ارائه برنامه در این خصوص اقدام کند و فرمانداران استان هم باید نسبت به نظارت میدانی بر اجرای صحیح این طرح اقدام نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43292

به "مهلت یک هفته ای شهرداری تهران برای ساماندهی دوره گردها و دستفروشان در 6 منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت یک هفته ای شهرداری تهران برای ساماندهی دوره گردها و دستفروشان در 6 منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید