معنی سهامدار حقیقی و حقوقی در بورس چیست؟

به گزارش بلاگ پو، سهامدار حقیقی و حقوقی در بورس به چه افرادی گفته می شود و نحوه معاملات آن ها در بازار سرمایه چه تأثیری بر جو بازار و آینده سهم خواهد داشت ؟

معنی سهامدار حقیقی و حقوقی در بورس چیست؟

تعریف سهامدار حقیقی و حقوقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از آی هدف ، اشخاص دو نوع می باشند. اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی. در بازار بورس نیز این دسته بندی وجود دارد و سهامداران بورسی به سهامداران حقیقی و سهامداران حقوقی تقسیم می شوند.

سهامدار حقیقی: همان اشخاص حقیقی هستند که دارای نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، کد ملی و … منحصر به فرد خود می باشند که در بورس ثبت نام کرده و دارای کد بورسی می باشند به این افراد سهامدار حقیقی گقته می شود.

سهامدار حقوقی: یک شرکت، سازمان یا نهاد است که ثبت قانونی شده و دارای شخصیت حقوقی مستقل است. شخصیت حقوقی دارای شماره ثبت، نام تجاری، تاریخ ثبت، کد اقتصادی و … منحصر به فرد می باشد و از هیئت مدیره، مدیرعامل و کارمندان تشکیل شده است. اگر شخصیت حقوقی اقدام به خرید و فروش در بازار بورس کند به عنوان سهامدار حقوقی شناخته می شود.

نوع نگاه سهامدار حقیقی و حقوقی در بورس کاملا متفاوت بوده و هر کدام با اهداف خاصی اقدام به خرید و فروش در بورس می کنند.

بررسی تفاوت های سهامدارن حقیقی و حقوقی

دیدگاه سهامدار حقیقی:

سهامدار حقیقی به صورت انفرادی خرید و فروش می کند و معمولا دید کوتاه مدت دارد، بیشتر از سهامدار حقوقی تحت تاثیر شایعات و جو بازار قرار می گیرد و فقط به دنبال کسب سود می باشد. تعداد زیادی از سهامداران حقیقی را افراد تازه وارد به بورس تشکیل می دهند که به دلیل نا آشنایی با بازار بورس گاهی اوقات اقدام به خرید و فروش هیجانی می کنند و ممکن است موجب آسیب به بازار شوند.

دیدگاه سهامداران حقوقی:

سهامداران حقوقی بیشتر دید بلند مدت در سرمایه گذاری در بورس دارند. خرید و فروش حقوقی ها همیشه به دلیل کسب سود بیشتر نیست و گاهی یک حقوقی تنها برای حمایت از یک سهم اقدام به خرید و فروش می کند. اما در حالت کلی سهامداران حقوقی تیمی از تحلیلگران حرفه ای دارند و گاهی دیده می شود که برخلاف جریان حقیقی ها در روزهای منفی می خرند و در روزهای مثبت می فروشند و این کار را با هدف حفظ تعادل بازار انجام می دهند. به عبارتی پخته تر عمل می کنند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 34929

به "معنی سهامدار حقیقی و حقوقی در بورس چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معنی سهامدار حقیقی و حقوقی در بورس چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید