معرفی مشگین شهر

به گزارش بلاگ پو، مشگین شهر، شهری است با طبیعتی سرسبز و چشم اندازی خارق العاده که جاذبه های طبیعی و تاریخی آن، نزد گردشگران بسیار محبوب می باشد. مشگین شهر یکی از خوش و آب و هواترین شهرهای استان اردبیل می باشد که در فاصله 90 کیلومتری از مرکز استان اردبیل واقع شده است.

معرفی مشگین شهر

یافته های بدست آمده حاکی از آن است که قدمت مشکین شهر به شش هزار سال پیش از میلاد مسیح بر می شود. مشگین شهر از آب و هوای معتدل کوهستانی برخوردار بوده و کوه زیبا و باشکوه سبلان در فاصله 25 کیلومتری از آن قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری مشگین شهر

از جاذبه های توریستی مشگین شهر می توان به پل معلق مشگین شهر، کهنه قلعه مشگین شهر، پارک جنگلی خیاوچایی، آب معدنی اوکوز داغی، بقعه شیخ حیدر، شهر باستانی یئری، آب گرم های مشگین شهر، شروان دره، قلعه بربر مشگین شهر، روستای انار، دژ قهقهمه مشگین شهر، منطقه گردشگری کپز و معبد شهریوری اشاره نمود.

برای اقامت در مشگین شهر گزینه های مختلفی وجود دارد و شما می توانید از هتل، هتل آپارتمان، سوئیت، ویلا، خانه های روستایی و اقامتگاه های بومگردی جهت اقامت بهره ببرید. معروف ترین و محبوب ترین سوغات مشگین شهر، عسل می باشد که به عسل سبلان نیز معروف است. مشگین شهر بخش قابل توجهی از عسل مورد احتیاج کشور را تأمین می نماید.

پل معلق مشکین شهر

پل معلق یکی از جاذبه های هیجان انگیز و پر هیجان مشکین شهر می باشد. این پل در ارتفاع 80 متری از پارک جنگلی مشگین شهر و رودخانه خیاو چایی قرار گرفته و دارای 365 متر طول و 2 متر عرض می باشد. این پل از نوع کابلی بوده و طولانی ترین پل معلق خاورمیانه می باشد.

یکی از جالب ترین و مهیج ترین بخش های این پل، قسمت شیشه ای آن می باشد که در میانه پل قرار گرفته و هنگام عبور از آن می توانید زیر پای خود را تماشا کنید. در کنار پل معلق مشکین شهر می توانید به تفریح جالب زیپ لاین بپردازید.

شیروان دره

شیروان دره یازدهمین زیست بوم حیات وحش ایران می باشد که در فاصله 51 متری از جنوب شرقی مشگین شهر واقع شده و به خاطر نبود راه دسترسی مناسب، بکر و دست نخورده باقی مانده است. شیروان دره در حدود 75 کیلومتر مربع مساحت داشته و از آب گرمی به نام شابیل در دامنه کوه سبلان شروع شده و به دشت لاهور می رسد. این پارک طبیعی لقب دومین ژئوپارک خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

شهر یئری

شهر باستانی یئری در حدود 400 هکتار مساحت داشته و در 35 کیلومتری شرق مشکین شهر واقع شده است. شهر یئری در نزدیکی رود قره سو قرار گرفته و دارای سه بخش اصلی معبد، قوشا تپه و دژ نظامی می باشد.

قدمت معبد و دژ نظامی به 1450 سال پیش از میلاد و قدمت قوشا تپه به هفت هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می شود. در نزدیکی این شهر، 450 گور و 100 سنگ قبر کشف شده است. روی سنگ قبرها تصاویر یکسانی از انسانی بدون دهان حکاکی شده است. مورخان قدمت این سنگ ها را به حدود سه هزار سال پیش از میلاد نسبت می دهند.

آب گرم های مشگین شهر

آب گرم های مشگین شهر شهرت جهانی داشته و با دارا بودن مواد معدنی بسیار، از خواص درمانی ویژه ای برخوردار است. از مهم ترین آب گرم های مشگین شهر می توان به آبگرم قیرنجه، شابیل و قوتور سویی اشاره نمود. اب گرم قینرجه با 82 درجه سانتیگراد دما، داغ ترین چشمه آب گرم ایران و قوتور سویی، اسیدی ترین آب گرم جهان می باشد.

روستای انار

روستای قدیمی انار بر فراز تپه ای در دامنه کوه سبلان جای گرفته و در 24 کیلومتری از شرق مشگین شهر واقع شده است و مراتع سرسبز و مناظر بکر و دیدنی آن، همیشه نظر گردشگران را به خود جلب می نماید. از جاذبه های توریستی این روستا می توان به مقبره سید جعفر، دیده بان، مصلی، تپه صلاخ خانه، تپه ال له ور، قله بربر، درخت چنار و قبرستان پیر بابا اشاره نمود.

برای بازدید از زیبایی ها و جاذبه های بی نظیر مشگین شهر می توانید از تور مشگین شهر آژانس ماهبان گشت آسمان با تجربه ای بالا در این زمینه بهره ببرید. با ما همراه باشید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همگردی
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22270

به "معرفی مشگین شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مشگین شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید