مشهد به شهر و منطقه آزاد زیارتی تبدیل گردد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: باید زیارت در محور فعالیت های گردشگری استان قرار گیرد و مشهد به شهر و منطقه آزاد زیارتی تبدیل گردد.

مشهد به شهر و منطقه آزاد زیارتی تبدیل گردد

سیدجواد موسوی در ملاقات با مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان خراسان رضوی اظهار کرد: کیفیت خدمات و استانداردسازی اسکان و اقامت در مشهد یک سر و گردن از دیگر شهرهای کشور بالاتر است. با توجه به شرایط کرونایی ارتقاء سطح خدمات و اعتمادسازی دوباره برای حضور زائران و گردشگری لازم است.

وی اضافه کرد: باید زیارت در محور فعالیت های گردشگری استان قرار گیرد. مشهد باید به شهر و منطقه آزاد زیارتی تبدیل گردد، همان گونه که گردشگران خارجی به کیش بدون ویزا وارد می شوند، زائران خارجی به مشهد هم بدون ویزا وارد شوند، تا در پساکرونا گردشگری زیارت پرشتاب رونق گیرد.

موسوی بر ضرورت احیای مسیرهای گردشگری تاکید نمود و گفت: باید مسیرهای تشرف به حرم مطهر به اسم مسیرهای گردشگری احیا، باززنده سازی، بازآفرینی و معرفی گردد. بعلاوه باید برای بازگو کردن وقایع، اتفاقات و داستان های فرهنگی و تاریخی برنامه ریزی گردد تا زمان حضور زائران در فضاهای فرهنگی و هویتی مشهد افزایش یابد، به اسم مثال واقعه مسجد گوهرشاد باید برای زائران بازگو گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: آخرین منزلگاه امام رضا(ع) در رباط طرق که به موزه زیارت تبدیل شده مورد غفلت قرار گرفته است، این منزلگاه و موزه زیارت می تواند برای بازدید زائران و گردشگران مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی تاکید نمود: برند مشهد نباید مراکز تفریحی باشد، باید همیشه امام رضا(ع) و زیارت برند باشد و اتفاقات تاریخی و فرهنگی مانند واقعه زنان نوغان به رویدادی ملی و بین المللی تبدیل گردد و زائران از سراسر کشور و دنیا در روز این واقعه به مشهد سفر نمایند.

موسوی با اشاره به اهمیت توجه به سوغات زائر اظهار کرد: سوغات مشهد با زیارت ارتباط موضوعی دارد و بسیاری از زائران معتقدند که سوغات مشهد شفابخش و امید آفرین است. بعلاوه همبستگی دستگاه های اداری و اجرایی استان برای توسعه متوازن گردشگری ضرورت دارد.

القای تصویر درشت و نادرست از مشهد حربه دشمن در جنگ نرم است

مجتبی محمودی، مدیر خانه مطبوعات و رسانه های استان خراسان رضوی در این ملاقات با اشاره به ضرورت همبستگی اجتماعی به اسم مهم ترین کارکرد رسانه ها گفت: برای جبران ضرر و زیان وارد شده به حوزه گردشگری به وسیله کرونا، باید با همدلی رسانه ها تلاشی مضاعف صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مطبوعات و مراکز گردشگری به خصوص در مشهد و خراسان رضوی پس از بروز و شیوع کرونا دچار لطمه های جدی شدند که این درد مشترک می تواند باعث درک مشترک و هم افزایی بیشتری باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، وی با تاکید بر اینکه مشهد دارای نگین مضجع شریف رضوی و هویت معنوی است، گفت: تخریب چهره مشهد در تصور عمومی و ارائه تصویر نادرست، درشت و سیاه نمایی مرکز معنوی ایران اسلامی یکی از رویکردهای اصلی دشمن در جنگ نرم علیه کشور در سالیان اخیر بوده و رسانه های انقلابی با ارائه واقعی ضمن خنثی سازی تبلیغ مخدوش و تحریف شده از مشهد در القای چهره آرامبخش و زیبا از دومین کلانشهر مذهبی دنیا و خراسان رضوی نقش اساسی دارند.

محمودی با اشاره به ضرورت رویکرد پیشگیرانه برای حفظ مواریث فرهنگی و ابنیه تاریخی پیش از فروپاشی و تخریب آن ها، ادامه داد: برای جلب توجه ویژه به بافت تاریخی و هویتی مشهد باید از رسانه ها یاری گرفته گردد که همراهی رسانه ها به اسم دیدبان فرهنگی و شاخک های حسی و عصبی جامعه با نهاد میراث فرهنگی به اسم پاسبان هویت نیاکان و حافظ بخشی از تاریخ کشور برکات بسیاری دارد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51306

به "مشهد به شهر و منطقه آزاد زیارتی تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد به شهر و منطقه آزاد زیارتی تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید