مستند: چگونه شمشیر یک سامورایی ساخته می شود؟

به گزارش بلاگ پو، اندک سلاح هایی در تاریخ بشر یافت می شوند که به یک نماد تبدیل شده باشند اما در میان آن ها شمشیر سامورایی بی شک به صدر این فهرست کوتاه تعلق دارد.

مستند: چگونه شمشیر یک سامورایی ساخته می شود؟

مستند شمشیر سامورایی: ساختن یک افسانه Samurai Sword: Making a Legend تاریخ غنی این سلاح، هنر پرجزئیات و طاقت فرسا و اهمیت معنوی آن را در قالب روایتی جذاب و تصاویری دیدنی بررسی می کند.

تاریخچه این شمشیر به ژاپن فئودالی قرن دهم برمی شود. این شمشیر ها اختصاصا برای گروهی خاص از جنگاوران موسوم به سامورایی ها طراحی شده بود که گفته می شود نخبه ترین و ماهرترین سلحشوران زمانه شان بودند.

برترین سلاح جنگی آن ها شمشیری موسوم به کاتانا بود که از فولاد بی همتایی ساخته می شد. دقت و تعادل شمشیر کاتانا به حدی بود که می توانست نازک ترین ریسمان ها را ببرد و چنان قدرتی داشت که دشمن را به دو نیم کند.

فیلم با سفری به کارگاهی در ژاپن آغاز می شود که اکنون تنها سازنده این شمشیر بی همتا در جهان است. این سلاحی است که به یک سنت تبدیل شده است و محصول آمیزه ای است از استادکاری بی مانند، فولاد خالص ناب و خروش آتش گداخته. شمشیرسازی همچنان هنری مقدس پنداشته می شود. اندک برگزیدگانی که برای خدمت به عنوان کارآموز استاد شمشیرساز انتخاب می شوند باید سال ها | آموزش ببینند تا به درجه استادی برسند. برای آن ها راه یافتن به این حلقه برگزیدگان بالاترین افتخار است، افتخار کسب اجازه ورود به معبد یک سنت غرور آفرین که به هزاران سال پیش برمی شود.

در طول فیلم با تمام مراحل فرایند ساخت شمشیر آشنا می شوید. این مستند به خوبی نشان می دهد مواد خام هر شمشیر با چه دقتی انتخاب می شوند، ریخته گری اولیه در چه دما های غیرقابل تحملی انجام می شود و تکمیل کردن مراحل نهایی و ریزه کاری های هر شمشیر چندین ماه طول می کشد. کوششی که استاد صرف ساخت هر شمشیر می کند و جزئیات بی ن هایت دقیق آن، حیرت هر بیننده ای را بر می انگیزد. آنچه بیش از این جزئیات و مهارت ها جلب نظر می کند ویژگی ها و شخصیت منحصر به فرد هر شمشیر است؛ هیچ دو شمشیری دقیقا عین هم نیست.

شکی نیست که فناوری توان و اثر جنگ افزار های امروزی را در مقایسه با گذشته به شدت افزایش داده است اما شمشیر دست ساز سامورایی ثابت کرده اثر کلاسیک جاودانی است که حتا با تکیه بر فناوری نمی توان از آن گذر کرد.

این مستند 50 دقیقه ای که محصول 2006 است علاوه بر نمایش فرایند ساخت شمشیر سامورایی بیننده را با بینش های برخی آشنا می کند که این سلاح را در زمینه تاریخی، اجتماعی و معنوی اش بررسی می کنند.

منبع: شماره 21 روزنامه سازندگی

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45874

به "مستند: چگونه شمشیر یک سامورایی ساخته می شود؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "مستند: چگونه شمشیر یک سامورایی ساخته می شود؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند: چگونه شمشیر یک سامورایی ساخته می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید