لاوروف: اقدامات آمریکا و غرب از عوامل اصلی مسائل مردم سوریه است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، وزیر امور خارجه روسیه از مخالفت مسکو با پیش نویس قطعنامه ای تازه در شورای امنیت پیرامون گشایش گذرگاه دوم انتقال کمک های انسانی از طریق مرزها به سوریه خبر داد.

لاوروف: اقدامات آمریکا و غرب از عوامل اصلی مسائل مردم سوریه است

سرگی لاوروف در نشست خبری مشترک با مولود چاوش اوغلو همتای ترکیه ای خود در آنتالیا گفت: اگر حقیقتاً درباره مسائل انسانی مردم سوریه نگرانیم باید به مجموعه عللی که باعث ظهور این مسائل شده است بنگریم که از جمله آن قانون خفه کننده و غیرانسانی دولت ترامپ با نام سزار و مصادره غیرقانونی سپرده های سوریه در بانک های غربی به درخواست واشنگتن است که تنها می شود از آن با نام چپاول یاد کرد.

لاوروف همچنین تاکید کرد که از این زاویه با همتای ترکیه ای خود تحولات اوضاع سوریه را مورد بحث قرار داده است و مسکو همچنان بر این موضع تاکید دارد.

وی ادامه داد: باید تمام عللی که موجب این مسائل خطرناک برای مردم سوریه شده است به شکل صریح مورد بررسی قرار گیرد و ما برای بررسی این وضع به شکل کامل آمادگی داریم و امروز هم در خصوص آن بحث کردیم.

لاوروف همچنین با بیان اینکه حفظ تمامیت ارضی سوریه اولویتی است که از سوی شورای امنیت مشخص شده است تاسف روسیه را درباره تلاش ها برای دامن زدن به نزاع های جدایی طلبانه در شرق فرات با حمایت مالی از خارج ابراز نمود.

وزیر امور خارجه روسیه این تلاش ها را غیرقابل قبول دانست و بر پایبندی ثابت مسکو به اصول اساسی مذاکرات آستانه درباره حل و فصل بحران سوریه تاکید کرد.

لاوروف در خصوص ماموریت سازمان ملل و گیر بدرسون نماینده ویژه این سازمان در امور سوریه گفت: این ماموریت شامل ترغیب طرف ها به مذاکره است و او شخصیتی کمک کننده به این فرایند است و اقدامات بدرسون و تیمش باید در این راستا باشد و نباید نظراتش را بر طرف ها تحمیل کند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50840

به "لاوروف: اقدامات آمریکا و غرب از عوامل اصلی مسائل مردم سوریه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: اقدامات آمریکا و غرب از عوامل اصلی مسائل مردم سوریه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید