فرصتی برای تفکر جمعی نوآورانه

به گزارش بلاگ پو، کلانشهرها به دلیل اثرات عمیق و جدی بر ایجاد آلودگی هوا، کمبود آب، فقر و شکاف طبقاتی و اجتماعی همیشه در کانون بین المللی سیاست و علم قرار دارند....

فرصتی برای تفکر جمعی نوآورانه

کلانشهرها به دلیل اثرات عمیق و جدی بر ایجاد آلودگی هوا، کمبود آب، فقر و شکاف طبقاتی و اجتماعی همیشه در کانون بین المللی سیاست و علم قرار دارند.از سوی دیگر با توجه به افزایش روزافزون مسائل شهری، شهرداری ها در حال توسعه و اعتلای اشکال جدیدی از مدیریت و حکمروایی شهری هستند. امروزه به دلیل گستره و دامنه چالش های شهری و احتیاج فزاینده به انجام تحقیقات در همه زمینه ها شاهد افزایش مطالعات و پژوهش های شهری و حجم عظیمی از داده ها هستیم که در آن، فرایندهای نوآوری با هدف تغییرات اساسی در نظام حاکم بر شهرها شکل گرفته اند.

در این میان، مطالعات ارزنده ای به انجام می رسند که ارائه و انتشار نشدن اطلاعات علمی و فنی حاصل از آنها و نبود امکان کافی برای دسترسی به گزارش های صحیح، اصولی، شفاف و به موقع به زبان واحد بین المللی ضمن اینکه منجر به نبود امکان بهره برداری از نتایج به دست آمده می گردد امکان بهره مندی شهر و شهروندان از مزایای پایش اطلاعات و داده ها توسط مجامع بین المللی مسئول برای ارتقای سطح دنیای رتبه بندی شهر را از دست می دهند؛ بنابراین نقش انتشار دانش در سطح بین الملل امری اجتناب ناپذیر است؛ چون در دنیای امروز گردش آزاد اطلاعات برای بهبود وضع معیشت شهروندان در سراسر دنیا به عنوان یکی از ابزارهای مهم مدیریت و حکمروایی شهری و لازمه توسعه پایدار محسوب می گردد.

مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی کلانشهرهای برتر دنیا با فعال نگه داشتن بخش های ترویجی در امور بین الملل و ارائه نتایج تحقیقات و مطالعات در محافل علمی بین المللی به وسیله دریافت بازخورد از متخصصان و تأثیرگذاران حوزه مدیریت شهری به اتخاذ تصمیمات صحیح در حوزه های مربوط یاری می نمایند.

برگزاری جشنواره و کنفرانس های بین المللی و پژوهشی و به دنبال آن گردآوری و انتشار نتایج حاصل از نظرات متخصصان، پژوهشگران، کارشناسان و مسئولان شهری فرصت مناسبی برای آشنایی با دیدگاه ها و تجربیات محققان بین المللی و همکاری های علمی فراهم می نماید تا با دریافت و به کارگیری راهکار های برآمده از تفکرات جمعی و نظرات دیگران راه برای حل نوآورانه مسائل و چالش های شهری هموار گردد.

منبع:ویژه نامه شهرپژوه

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19424

به "فرصتی برای تفکر جمعی نوآورانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصتی برای تفکر جمعی نوآورانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید