فراخوان حقوق بشری برای تحریم عربستان، 285 شکایت رسمی از خدمات هوایی سعودی ها

به گزارش بلاگ پو، یک مدافع حقوق بشر از دولت های غربی خواست تا با انجام 4 اقدام مهم علیه عربستان با نقض حقوق بشر در این کشور مقابله نمایند.

فراخوان حقوق بشری برای تحریم عربستان، 285 شکایت رسمی از خدمات هوایی سعودی ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس، سو کانلین مدافع حقوق بشر 4 وظیفه اصلی برای دولت ها و مقامات کشورهای غربی برای تحریم رژیم آل سعود و مقابله با جنایت ها و سرکوب گری های این رژیم بیان کرد.

کانلین طی یک ویدئو بر لزوم تحریم رژیم سعودی ، که فجیع ترین جنایات بشردوستانه و نقض حقوق بشر را در داخل و خارج عربستان انجام می دهد ، تأکید کرد.

وی مهم ترین وظایف را برای مقامات، سازمان ها و دولت ها در کشورهای غربی بیان کرد و گفت: درفعالیت های ورزشی یا تفریحی با عربستان مشارکت نکنید.همچنین برای بهبود وجهه رژیم آل سعود ابزار تبلیغاتی نباشید و در این زمینه سرمایه گذاری نکنید.

کانلین گفت که دومین وظیفه دولت های غربی این است که از ملاقات با مقامات سعودی خودداری نمایند و در معاملات اسلحه ای که نقض آشکار حقوق بشر علیه کشورهایی مانند یمن است، شرکت ننمایند.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه سوم دولت های غربی تاکید نمود: نقض مداوم حقوق بشر عربستان را نادیده نگیرید؛ چراکه سرکوب آزادی بیان در این کشور بسیار افزایش یافته و نمی توان آن را نادیده گرفت.

این مدافع حقوق بشر در مورد وظایف چهارم دولت های غربی گفت: دولت ها باید مسئولان این جنایت ها در عربستان را مجازات نمایند و مانع یاری به افراد مجرم و جنایتکار شوند.

سو کانلین تاکید نمود که دانشگاهیان ، کارگران ، اقلیت ها و مهاجران در عربستان سعودی همگی مورد نقض حقوق بشر توسط رژیم سعودی قرار دارند.

اخیراً اسناد رسمی ایالات متحده از قرارداد مشارکت بین رژیم سعودی و یک شرکت آمریکایی رونمایی کرد. این قرارداد در راستای بهبود چهره عربستان است تا دستاوردهای ادعایی رژیم آل سعود را در ایالات متحده تبلیغ کند.

شرکت آمریکایی پرایم تایم مدیا در خیابان ماساچوست در واشنگتن دی سی واقع شده است و ارزش قرارداد امضا شده بین طرف های آمریکایی و سعودی 1.6 میلیون دلار به منظور ایجاد محتوای تبلیغاتی به زبان انگلیسی و پخش اخبار به وسیله شبکه های اجتماعی است.

محمد بن سلمان ولیعهد جوان سعودی در سال های اخیر همراستا با اقدامات سرکوبگرانه خود، هزینه های هنگفت در بخش تبلیغات و روابط عمومی را نیز فراموش ننموده و از هر ابزاری برای بهبود وجهه خود استفاده نموده است و بر اساس گزارشی که منتشر شد، وی با یک شرکت تبلیغاتی آمریکایی قرارداد پر هزینه ای را برای این منظور امضاء نموده است.

پیش از این وبسایت نان پست نیز در گزارشی قراردادهای دولت عربستان سعودی با شرکت ها و رسانه های فرانسوی را برای تبلیغ چهره محمد بن سلمان بیان کرد و دلیل سکوت عربستان در قبال کاریکاتور توهین آمیز و اهانت به دین اسلام در فرانسه را کوشش این کشور برای صیقل دادن چهره خود از افکار عمومی غرب دانست.

از سوی دیگر اداره کل هواپیمایی عربستان سعودی از افزایش کل شکایات مسافران از هواپیماهای حمل و نقل هوایی در ماه مه سال گذشته اطلاع داد.

روزنامه داخلی الاقصادیه بیان کرد که تعداد شکایات مسافران در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 2020 به 285 شکایت رسیده است .

عربستان سعودی از شروع مجدد پروازهای بین المللی از اواسط ماه مه ، پس از تعلیق جزئی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیش از یک سال به طول انجامید،اطلاع داد.

ریاض از مارس 2020 پروازهای بین المللی را به دلیل شیوع کرونا به حالت تعلیق درآورد. با این وجود این کشور در سپتامبر گذشته اجازه سفر به 25 کشور را با توجه به شرایط خاص دوباره صادر کرد ، از جمله مهمترین این شرایط این بود مسافرانی که به این کشور می آیند به مدت 7 روز تحت قرنطینه کامل قرار گیرند.

به ندرت شهروند یا مسافری وجود دارد که از خدمات ضعیف حمل و نقل هوایی عربستان رنج نبرد.بسیاری از مسافران از تاخیر پرواز ، لغو رزرو ، بدرفتاری کارمندان ،عملکرد ضعیف سیستم های اینترنتی و همچنین بالا بودن قیمت بلیط در عربستان شکایت دارند.

مسافران همچنین از خدمات ضعیف پشتیبانی و زیرساخت های سازمان هواپیمایی و فرودگاه عربستان که خدمات و راحتی مسافر را تحت تأثیر قرار می دهند ، شکایت دارند.

شرکت هواپیمایی عربستان به دلیل سوء مدیریت و شکایت مداوم در رسانه های مختلف مورد انتقاد قرار گرفته است.

کارشناسان معتقدند که سیاست انحصاری شرکت های هواپیمایی در عربستان به طور مداوم منجر به خدمات ضعیف آن ها شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50185

به "فراخوان حقوق بشری برای تحریم عربستان، 285 شکایت رسمی از خدمات هوایی سعودی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان حقوق بشری برای تحریم عربستان، 285 شکایت رسمی از خدمات هوایی سعودی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید