طعنه برانکو؛ امیدوارم در فیفا برنده باشند!

به گزارش بلاگ پو، با اینکه برانکو بعد از جدایی از پرسپولیس راهی الاهلی عربستان شد و با نتایج ضعیف از این تیم کنار گذاشته شد و با این تیم تسویه کرد، اما هنوز بحث این مربی با سرخ های پایتخت ادامه دارد و هر روز یک خبر جدید در این باره به طرفداران باشگاه خورانده می گردد.

طعنه برانکو؛ امیدوارم در فیفا برنده باشند!

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، طرفداران که هنوز با خاطرات خوش پروفسور زندگی می نمایند در این بین، حامی سرمربی سابق شان هستند و اعتقاد دارند او باید حق و حقوقش را دریافت کند و به خاطر افتخاراتی که در سال های حضورش نصیب پرسپولیس نموده، نباید حالا برای دریافت حق و حقوقش دست به دامن فیفا گردد.با حضور حسن انصاری فرد در راس مدیریت باشگاه، خیلی ها امیدوار شدند که توافق با برانکو صورت بگیرد، چراکه آنها ایرج عرب را عامل اصلی جدایی سرمربی محبوب شان می شناختند. اما آیا واقعا چنین بود و در عدم پرداخت پول برانکو و جدایی اش از پرسپولیس ایرج عرب متهم ردیف یک بود؟ به وسیله یکی از نزدیکان برانکو توانستیم در این خصوص با وی صحبت کنیم و پاسخ بعضی سوالات را بگیریم.

11 ماه پول نگرفتم، تحمل 2 ماهش را هم ندارند!

باورش سخت است که یک مربی خارجی در سطح برانکو حاضر گردد 11 ماه بدون دریافت هیچ مبلغی به کارش ادامه دهد. اما این رخ داد و در روزهایی که برانکو معرفت به خرج داد و پرسپولیس را با پنجره های بسته اش تنها نگذاشت، از طرف باشگاه هیچ پولی دریافت نکرد تا در انتها فصل جانش به لبش برسد و عطای حضور در پرسپولیس را به لقایش ببخشد.او در این باره می گوید: من پرسپولیس و طرفدارانش را دوست داشتم و به همین دلیل با شرایط بی پولی باشگاه کنار آمدم. اما امروز می بینید که مربیان خارجی تحمل پرداخت نشدن 2 ماه از حقوق شان را ندارند و مدام مدیران را تهدید می نمایند. من 11 ماه حقوق نگرفتم و سکوت کردم!

عرب مقصر بود، اما گرشاسبی مقصرتر!

طرفداران پرسپولیس ایرج عرب را متهم ردیف یک جدایی برانکو می شناسند. حتی خیلی ها پا را فراتر گذاشته و ادعا می نمایند او ماموریت داشته تا برانکو را جان به لب کند و او را فراری بدهد، اما ظاهرا واقعیت کمی با اینکه پرسپولیسی ها عنوان می نمایند، متفاوت است. پرسپولیسی ها معتقدند که بعد از رفتن گرشاسبی پول پاداش پرسپولیسی ها از بابت رفتن به فینال آسیا به باشگاه رسید و این عرب بود که با پرداخت نکردن این پول به برانکو مشکل ساز شد. اما باید پرسید آیا پولی باقی ماند تا عرب آن را به برانکو بدهد؟در زمان مدیریت گرشاسبی در پرسپولیس 2 بازیکن تیم به نمایندگی از تمام بازیکنان به دیدن او رفتند. سیدجلال حسینی و علیرضا بیرانوند در این ملاقات از مدیرعامل سرخ ها خواستند که بازیکنان تیم از بابت پاداش های به دست آمده در آسیا درصدی را دریافت نمایند که این درصد شایان توجه هم بود. جالب اینکه گرشاسبی می پذیرد این توافق نامه را امضا کند و بدون توجه به این موضوع که این پول باید خرج موارد مهم تری در باشگاه ازجمله حقوق معوقه کادرفنی و بازیکنان گردد، حاضر شد چنین تعهدی به بازیکنان بدهد.بعد از رسیدن پول به باشگاه هم عرب با توجه به توافق قبلی راهی جز پرداخت حق و حقوق بازیکنان نداشت و درنهایت هم پول زیادی باقی نماند که بخواهد خرج باشگاه گردد.نزدیکان برانکو می گویند او بیشتر از اینکه عرب را مقصر بداند از گرشاسبی شاکی است. مرد کروات معتقد است گرشاسبی با مدیریت غلط و کتمان حقیقت، شرایط بدی را در باشگاه حاکم کرد و عرب تنها حقایق را به طرفداران نگفت و سعی می کرد با حرف های واهی توپ را به زمین برانکو بیندازد.جالب است بدانید که سرمربی سابق پرسپولیس از زمان مدیریت علی اکبر طاهری هم از سرخ ها طلبکار است.

پول نیست، زمان می خرند

پرسپولیسی ها درحالی دم از توافق با برانکو می زنند که این مرد کروات اعتقاد دارد باشگاه اصلا پولی ندارد که بخواهد به او بدهد. به نظر می رسد مدیران باشگاه با پیش کشیدن بحث توافق قصد دارند تا حدی زمان را تلف نمایند تا شاید در آینده ای نزدیک بتوانند فکری به حال این مشکل نمایند. البته هر از چند گاهی سرخ ها زیر توافق می زنند و ادعا می نمایند در فیفا حقانیت خود را ثابت می نمایند، اما به طور قطع باز هم آنها در فیفا توفیقی نخواهند داشت و یک بازنده بزرگ لقب خواهند گرفت.

پول فصل دوم را هم می گیرد؟

با اینکه برانکو به وسیله وکیلش اعلام نموده حاضر است 5 درصد از قراردادش را به سرخ ها تخفیف بدهد و حتی این مبلغ را در چند قسط دریافت کند، اما پرسپولیسی ها اصرار دارند که تیم شان از بابت فسخ یکطرفه قرارداد توسط برانکو متضرر شده است و او باید درصد بالاتری را به آنها تخفیف بدهد. (حدود 40درصد) برانکو بارها اعلام نموده که حاضر نیست مبلغ بیشتری تخفیف بدهد، اما پرسپولیسی ها هنوز به این موضوع امیدوار هستند. بعضی اطرافیان برانکو می گویند اگر او به وسیله فیفا شکایتش را پیگیری کند، پول فصل دوم قراردادش را هم طلب می نماید و این می تواند بار اقتصادی زیادی را به پرسپولیسی ها تحمیل کند.

چه کسی نمی گذارد توافق شکل بگیرد؟

هرچند انصاری فرد و تیم حقوقی باشگاه می دانند شانسی در فیفا ندارند، اما باز هم توافق نهایی با برانکو صورت نگرفته است. در این بین شنیده می گردد یکی از افراد هیات مدیره باشگاه که اتفاقا طرفداران هم دل خوشی از او ندارند، مانع از این توافق شده و اصرار دارد که این موضوع در فیفا حل گردد. باید دید بالاخره زور سایر اعضا به او می چربد یا یک پرونده سنگین دیگر از پرسپولیس در فیفا به جریان می افتد.

برانکو: مذاکره رودررو؟ هرگز، امیدوارم در فیفا برنده شوند!

چند روزی است از باشگاه پرسپولیس خبر می رسد که قرار است در دبی با برانکو ملاقات نمایند و در یک نشست رودررو با حضور شخص برانکو و وکیلش بر سر یک مبلغ به توافق برسند و بخشی از پول هم همانجا به او پرداخت گردد. برانکو با شنیدن این خبر نه تنها متعجب بلکه عصبانی هم شد. او گفت: قرار است با من در چه کشوری رودررو صحبت نمایند؟ نمی دانم چرا خودم از این موضوع خبر ندارم. هیچ مذاکره رودررویی با آنها ندارم. حرف جدیدی هم باقی نمانده که بخواهیم با هم ملاقات کنیم. من پیشنهاد نهایی ام را به وسیله وکیلم ارائه نموده ام و این برعهده باشگاه است که آن را بپذیرد یا میل داشته باشد به وسیله فیفا آن را حل کنیم.

او ادامه داد: من شکایتم را از پرسپولیس به فیفا ارائه نموده ام ولی اگر بخواهند توافق نمایند، من به خاطر طرفداران و خاطرات خوشی که از پرسپولیس دارم، قبول می کنم. اگر نه هم فیفا رای خود را براساس اسناد و مدارک موجود صادر می نماید که من امیدوارم اگر کار به آنجا رسید، پرسپولیس برنده این پرونده باشد.

دردسر اقتصادیات 22 درصدی

یکی از مشکلاتی که در قرارداد برانکو وجود دارد مربوط به پرداخت اقتصادیات قرارداد این مربی از سوی پرسپولیس است. پرسپولیسی ها پذیرفته اند که مبلغ اقتصادیات قرارداد برانکو را بپردازند که این هم مبلغ کمی نمی گردد. قرارداد برانکو با پرسپولیس 750 هزار دلار بوده که پرسپولیس باید 22 درصد این مبلغ را به عنوان اقتصادیات به اداره اقتصادیاتی کشور بپردازد که با یک حساب سرانگشتی می توان متوجه شد که مبلغی بیش از 5 میلیارد هم باید بابت اقتصادیات این مربی پرداخت کند که به نوعی قوز بالای قوز است. البته نزدیک همین مبلغ هم باید بابت اقتصادیات قرارداد سایر کروات های پرسپولیس (سه دستیار برانکو، بودیمیر و احتمالا رادو) پرداخت گردد!

منبع: روزنامه فرهیختگان

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15919

به "طعنه برانکو؛ امیدوارم در فیفا برنده باشند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طعنه برانکو؛ امیدوارم در فیفا برنده باشند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید