طرز تهیه سس سالاد سزار خانگی

به گزارش بلاگ پو، سس سالاد سزار تاثیر بسزایی در طعم سالاد سزار شما خواهد داشت و شامل ترکیباتی از جمله فیله ماهی آنچوی، سس خردل، سرکه، آبلیمو و غیره خواهد بود.

طرز تهیه سس سالاد سزار خانگی

سرویس آشپزی - سالاد سزار از سالادهای ایتالیایی است که در سال های اخیر در منوی رستوران های ایتالیایی به چشم می خورد. سالاد سزار، سالادی است که با پنیر پارمیزان طعم دار می شود، به آن سس مایونز اضافه نمی کنند و با مرغ گریل شده (نه سرخ شده) یا بدون آن به همراه نان های تست سرخ شده در روغن زیتون آماده سرو می شود.

سس یک وامواژه لاتین در زبان فارسی است و مایع غلیظی است که برای طعم و مزه دادن به انواع غذاها بکار می رود و جذابیت بیشتری به غذا می دهد. برای مزه دارتر کردن غذا چاشنی های گوناگونی بکار می رود که سس ها جزئی از آنها هستند. یکی از انواع سس ها سس سالاد سزار است که ترکیب و دستور تهیه مناسبی برای داشتن سس سالاد سزار، تاثیر بسزایی در طعم سالاد سزار شما خواهد داشت. با دستور تهیه سس خوشمزه در سالاد سزار با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سس سالاد سزار

پنیر پارمیژان 2 قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ1 عدد
روغن زیتون 1/3 پیمانه
فیله ماهی آنچوی4 عدد
آبلیموی تازه1 قاشق غذاخوری
سس خردل1 قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک 1 قاشق غذاخوری
سس ووسترشیر(ورچستر)1 قاشق غذاخوری
سیر 2 حبه

دستور تهیه سس سالاد سزار

  1. زرده تخم مرغ، سیر له شده،فیله ماهی آنچوی، آبلیوی تازه، سس خردل، سس ووستشیر و سرکه بالزامیک را داخل مخلوط کن ریخته و دستگاه را روشن نمایید تا همه مواد خوب با یکدیگر مخلوط شوند.
  2. همانطور که دستگاه در حال کار است، روغن زیتون را به صورت قطره قطره و به آرامی به مواد اضافه نمایید تا سس فرم گرفته و سفت شود.
  3. وقتی سس به غلطت رسید دستگاه را خاموش کنید و از زیاد هم زدن سس خودداری نمایید.
  4. در این مرحله، پنیر پارمزان را نیز به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید.
  5. نیازی به اضافه کردن نمک نیست اما می توانید بنا به ذائقه خود کمی نمک و فلفل نیز به مواد اضافه نمایید.
  6. برای رقیق کردن سس سزار می توانید از مقدار کمی آب استفاده کنید و این به سلیقه خودتان بستگی دارد.
  7. سس شما آماده است.

نکات در تهیه سس سالاد سزار

  • استفاده از ماهی آنچوی اختیاری است و شما دوستان می توانید آن را به صورت کنسرو خریداری نمایید.
  • سس ووستشیر (Worcestershire sauce) که در ایران آن را با نام سس ورچستر می شناسند، یکی از انواع سس های خوش طعم دنیاست که ریشه ای انگلیسی دارد و به عنوان طعم دهنده غذاهای گوشتی از آن استفاده می شود .
  • این سس که تلفظ بسیار سختی دارد به راحتی آماده می شود و می توان آن را داخل یخچال نگهداری کرد. سس ووستشیر ترکیبی از شوری، شیرینی و تندی است و به همین دلیل یکی از بهترین چاشنی ها برای غذاهای گوشتی به حساب می آید.
  • سس ووستشیر را می توانید به صورت آماده از فروشگاه های لوکس تهیه کنید اما اگر بخواهید آن را در منزل تهیه کنید می توانید طبق دستور زیر عمل کنید.

سس سالاد سزار

سس سالاد سزار آماده است بر روی سالاد از طعم آن لذت ببرید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: setare.com
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37986

به "طرز تهیه سس سالاد سزار خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سس سالاد سزار خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید