طرز تهیه دونات شکلاتی

به گزارش بلاگ پو، شیرینی دونات یکی از شیرینی های خوشمزه و گردی است که در سراسر جهان هواداران بسیاری دارد و جزء شیرینی های محبوب به شمار می آید و در میان وعده ها آن را میل می نمایند.

طرز تهیه دونات شکلاتی

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیتوته ، پیراشکی از شیرینی های مشابه دونات می باشد که از گذشته در ایران پخته می شده و محبوبیت زیادی داشته است. دستورهای متفاوتی برای پخت پیراشکی و دونات وجود دارد در ادامه یک روش را برای شما آورده ایم. برای طرز تهیه پیراشکی شکلاتی خانگی مانند دستور زیر عمل کنید.

مواد لازم دونات شکلاتی

شیر یا آب ولرم1 لیوان
شکر4 قاشق غذاخوری
مایه خمیر فوری1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 2 عدد
نمکنوک قاشق چایخوری
کره نرم شده70 گرم
آرد4 لیوان

طرز تهیه دونات شکلاتی

1برای طرز تهیه دونات شکلاتی، ابتدا 1 لیوان شیر را ولرم کنید تا حدی که انگشت را نسوزاند و بعد به آن 1 قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید و هم بزنید.

2بعد 1 قاشق غذاخوری پودر مایه خمیر فوری را روی آن بپاشید و سپس در ظرف را ببندید و 10 دقیقه در جای گرم قرار بدهید تا خمیر مایه عمل بیاید. (پف می نماید و روی آن کف می گردد در غیر این صورت، مایه خمیر فاسد بوده و عمل نکرده است)

3داخل ظرف دیگری تخم مرغ ها و نمک و کره نرم شده و 3 قاشق غذاخوری شکر (می گردد 5 قاشق هم ریخت) را کمی با همزن دستی بزنید سپس مایه خمیر را اضافه کنید و حدود 3/5 الی 4 لیوان آرد الک شده اضافه کنید. تا حدی آرد بزنید که خمیر نرمی بدست بیاید.

4مواد را با دست مخلوط کنید و ورز بدهید تا حدی که خمیر به دست نچسبد آرد اضافه کنید مراقب باشید آرد زیادی نریزید که خمیر سفت می گردد. حدود 10 دقیقه خمیر را ورز بدهید و آن را بلند کنید و داخل ظرف بکوبید. سپس در ظرف را سلفون بکشید و با حوله ای بپوشانید. بعد در محل گرمی حدود 1 ساعت قرار بدهید تا حجم آن 2 برابر گردد.

5در این مرحله اگر داخل خمیر انگشت بزنید جای انگشتتان پر نمی گردد. بعد با کمی ورز دادن پف خمیر را بگیرید. اکنون چانه های کوچکی از خمیر بردارید و با کف دست صاف کنید و آن را قالب گرد بزنید و وسط آن را با قالب کوچکی بردارید (می توانید از قالب دونات بهره ببرید).

6کف یک سینی را چرب کنید و دونات ها را داخل آن بچینید و روی آن ها را با حوله بپوشانید، حدود 5 دقیقه به آن ها استراحت بدهید سپس به آرامی آن ها را بردارید و داخل روغن داغ و فراوان سرخ کنید.

7زمانی که یک طرف دونات طلایی شد آن را برگردانید تا طرف دیگر هم نیمه سرخ گردد و بعد دوباره برگردانید تا کاملا طلایی شوند.

8بعد از سرخ شدن آن ها را روی دستمال آشپزخانه قرار بدهید تا روغن اضافی آن ها برود. بعد به سلیقه خود آن را تزیین کنید. (با شکلات یا پودر قند و ...)

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 34606

به "طرز تهیه دونات شکلاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دونات شکلاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید