سالیوان: ملاقات بایدن و پوتین فرصتی برای رایزنی برجامی است

به گزارش بلاگ پو، مشاور امنیت ملی بایدن همکاری آمریکا و روسیه در وین را سازنده دانست و گفت ملاقات بایدن و پوتین، فرصتی برای رایزنی درباره برجام است.

سالیوان: ملاقات بایدن و پوتین فرصتی برای رایزنی برجامی است

به گزارش ایرنا، جیک سالیوان روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که بایدن در ملاقات پوتین برای حمایت از برجام چه خواهد خواست، این مطلب را بیان نمود.

وی اضافه نمود: روسیه یک عضو گروه 1+5 است. هیات مذاکره نماینده آمریکایی در وین با تیم مذاکراتی روسیه کار می نماید. آن ها برای یک گستره وسیعی با هم در مسیری سازنده و سودمند کار نموده اند.

مشاور امنیت ملی بایدن ادامه داد: از این رو، فرصتی برای دو رئیس جمهوری است تا بتوانند درباره جایی که فکر می کنیم در آن مذاکرات هستیم و آنچه که باید انجام گردد، رایزنی نمایند.

سالیوان در پاسخ به اینکه بلینکن همیشه می گوید ما به یک توافق طولانی تر و قوی تر نیازمندیم، آیا ایرانی ها علاقه ای به حرکت به سمت این موضوع را دارند، اضافه نمود: ما دشواری مذاکره اتمی با ایرانی ها را دست کم نمی گیریم. اما باور داریم که زمینه مذاکرات بعدی بر مبنای برجام پس از بازگشت به آن وجود دارد.

وی توضیح داد: همچنین معتقدیم در نهایت آماده تعامل در آن مذاکرات خواهند شد. مواردی وجود دارد که می توانند دست یابند برای اینکه جنبه های زیادی از تحریم های ما که لزوما بخشی از برجام اصلی نیستند، وجود دارند.

مشاور امنیت ملی بایدن تاکید نمود: و البته، ما همه حق و ظرفیت خود را برای اتخاذ گام های اضافی نگه می داریم چنانچه آن ها آماده مذاکره با حسن نیت نباشند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: فرارو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49540

به "سالیوان: ملاقات بایدن و پوتین فرصتی برای رایزنی برجامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالیوان: ملاقات بایدن و پوتین فرصتی برای رایزنی برجامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید