رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی: با کمبود شدید نهاده های دامی روبرویم، ادامه فرایند فعلی فراوری مرغ را با خطر روبرو می نماید

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران- رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به کمبود شدید نهاده های دامی، گفت: ادامه فرایند فعلی فراوری مرغ را با خطر روبرو می نماید.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی: با کمبود شدید نهاده های دامی روبرویم، ادامه فرایند فعلی فراوری مرغ را با خطر روبرو می نماید

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگویی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل اصلی فراوری کمبود نهاده های دامی است، گفت: متأسفانه از سامانه بازارگاه به اندازه کافی نهاده توزیع نمی گردد و بعضی از فراوری نمایندگان بیش از دو ماه است که پول واریز نموده اند اما سهمیه دان آنها هنوز نرسیده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود و نوسان لحظه ای قیمت نهاده ها نمی توان نرخ تمام شده فراوری برای مرغ مشخص و اعلام نمود، اضافه کرد: قیمت مصوب مرغ زنده 17 هزار تومان و قیمت مصوب مرغ گرم 24 هزار و 900 تومان است اما فقط میادین میوه و تره بار مرغ را به این قیمت عرضه می نمایند و در فروشگاه های سطح شهر، قیمت بالاتر از این اندازه و بسته به نقاط مختلف بین 25 تا 30 هزار تومان است.

این فعال بخش خصوصی توضیح داد: ما نگران آینده صنعت مرغ داری هستیم به جهت اینکه شرایط تأمین نهاده ها اصلاً خوب نیست.

یوسفی درباره اینکه آیا پیش بینی می کنید قیمت مرغ با این شرایط طی هفته های آینده افزایش پیدا کند؟ گفت: در حال حاضر بحث اصلی که مطرح است، مسئله بودن و نبودن است. زمانی که دان در اختیار مرغداران قرار نگیرد، جوجه ریزی نیست و براساس برنامه ریزی و پیش بینی های صورت گرفته، صورت نخواهد گرفت و واحدهای مرغ مادر هم فراوری خود را کاهش می دهند. بنابراین این احتمال وجود دارد که با کاهش شدید فراوری روبرو شویم.

وی با اشاره به اینکه کمبود نهاده های دامی طی سالهای اخیر برای صنعت دام و طیور کشور مسائل اساسی ایجاد نموده است، گفت: در حال حاضر دامداران هم دام های آبستن خود را به کشتارگاه می برند که این واقعاً فاجعه است.

یوسفی توضیح داد: با توجه به شرایط موجود از دولتمردان می خواهیم که فکری اساسی برای تأمین نهاده های مورد احتیاج فراوری نمایند چرا که ادامه فرایند فعلی خطرات بسیار زیادی را متوجه فراوری و در نتیجه کشور خواهد نمود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51015

به "رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی: با کمبود شدید نهاده های دامی روبرویم، ادامه فرایند فعلی فراوری مرغ را با خطر روبرو می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی: با کمبود شدید نهاده های دامی روبرویم، ادامه فرایند فعلی فراوری مرغ را با خطر روبرو می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید