دستور بایدن برای خروج بعضی از نیروها و تجهیزات از خاورمیانه، واشنگتن قوای نظامی خود را از عربستان خارج کرد

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران-یک روزنامه آمریکایی در گزارشی اطلاع داد که دولت آمریکا دستور شروع خروج بعضی از نیروها و تجهیزات از خاورمیانه را صادر نموده است.

دستور بایدن برای خروج بعضی از نیروها و تجهیزات از خاورمیانه، واشنگتن قوای نظامی خود را از عربستان خارج کرد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی گفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دستور شروع خروج بعضی از نیروها و تجهیزات از خاورمیانه را صادر نموده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، این دستور بایدن در راستای بازاستقرار حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه صورت می گیرد.

وال استریت ژورنال نوشت که مقام های آمریکایی گفته اند که پنتاگون به دنبال ارائه تجهیزات و آموزش هایی است که عربستان سعودی به آن احتیاج دارد.

دولت بایدن در حالی تصمیم به بازاستقرار نیروهای آمریکایی خارج از خاورمیانه گرفته که عربستان سعودی آماج حملات موشکی و پهپادی از سوی ارتش یمن واقع شده است.

در راستای این اقدام، آمریکا سه سکوی سامانه دفاع موشکی را از منطقه خلیج فارس خارج خواهد نمود که یکی از آنها از پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در عربستان سعودی است. این سامانه دفاع موشکی طی سال های اخیر برای حمایت از نیروهای آمریکایی در عربستان سعودی مستقر شده بود.

بعضی از تجهیزات از جمله یک ناو هواپیمابر و سامانه های نظارتی از خاورمیانه خارج شده تا به احتیاجهای نظامی آمریکا در دیگر مناطق دنیا پاسخ داده گردد.

بر اساس گفته یکی از مقام های آمریکایی، کاهش بیشتر تجهیزات و نظامیان در خاورمیانه نیز تحت آنالیز واقع شده است.

انتقال سامانه های پاتریوت و ناو هواپیمابر و دیگر تجهیزات نظامی بدان معناست که احتمالا در طول زمان، هزاران نظامی منطقه را ترک نمایند.

اواخر سال گذشته تعداد نظامیان آمریکایی در منطقه به حدود 50 هزار نفر رسیده که این تعداد در زمان اوج تنش میان دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ایران حدود دو سال پیش 90 هزار نفر بوده است.

وال استریت ژورنال نوشت که مقامات دفاعی آمریکا از ارائه جزئیات بیشتر درباره کاهش تجهیزات و نظامیان خودداری نموده و مقامات سعودی نیز پاسخی به درخواست ها برای طرح آمریکا در منطقه ارائه ندادند.

قرار است سامانه دفاع موشکی تاد نیز که برای مقابله با موشک های بالستیکی که به سوی عربستان سعودی شلیک می شد از این کشور خارج گردد اما مقامات گفته اند که این سامانه در حال حاضر در این کشور عربی باقی خواهد ماند.

واشنگتن قوای نظامی خود را از عربستان خارج کرد

وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت جو بایدن در راستای بخشی از بازنگری روابط واشنگتن با ریاض، بعضی از قوای نظامی آمریکا خود را از این کشور خارج نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: تحولات نظامی از سوی دولت بایدن درحالی اجرا شده که ریاض به یاری های نظامی آمریکا در روبرو با حملات موشکی و پهپادی از سوی یمن محتاج است.

این نشریه آمریکایی درادامه اضافه کرد: آمریکا در حال حاضر سه سامانه دفاعی آتشبار ضدهوایی پاتریوت خود را از منطقه خلیج فارس از جمله پایگاه هوایی شاهزاده سلطان از عربستان را خارج ساخته است، این سامانه به منظور محافظت از نیروهای آمریکایی دراین بخش از عربستان مستقر شده بود.

از سوی دیگر یک ناو هواپیمابر (این نشریه امریکایی نامی از این ناو نبرد) و یک سامانه نظارت و مراقبتی است که آنها را از منطقه خاورمیانه برای استفاده در نقاط دیگر دنیا، خارج ساخته است از عربستان خارج می گردد.

این نشریه آمریکایی اضافه کرد: به گفته بعضی مقامات آمریکایی کاهش های بیشتر قوای نظامی آمریکایی از عربستان همچنان مد نظر و درحال آنالیز است.

پیش از این در خبرها آمده بود که روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع گفت: جو بایدن دستور شروع خروج بخشی از نیروها (آمریکایی) از منطقه خلیج فارس، در چارچوب گام های نخست در زمینه تغییر روال و فرایند حضور نظامی دنیای آمریکا از خاورمیانه را صادر کرد.

طبق این گزارش، آمریکا در چارچوب این راهبرد دست کم سه سکوی پرتاب سامانه دفاع موشکی پاتریوت را منتقل نموده است.

ریاض برای در امان ماندن حملات از جانب یمن دست به دامان دولت بایدن شد

درحالی وال استریت ژورنال از خروج قوای نظامی آمریکایی از منطقه خاورمیانه و بخصوص عربستان سعودی خبر می دهد که در دوم فروردین ماه 1400، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده بود : ریاض از دولت بایدن برای دفاع از میادین نفتی و خنثی کردن حملات به این مراکز درخواست یاری نموده است.

بلومبرگ در آن تاریخ گزارش داده بود: عربستان سعودی با تأکید بر نگرانی در خصوص حملات اخیر موشکی و پهپادی، برای دفاع از تأسیسات نفتی خود به دنبال دریافت یاری بیشتر از ایالات متحده است.

به نوشته بلومبرگ، درخواست های یاری سعودی از ژانویه (دی ماه) به دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا ارائه شده بود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46075

به "دستور بایدن برای خروج بعضی از نیروها و تجهیزات از خاورمیانه، واشنگتن قوای نظامی خود را از عربستان خارج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور بایدن برای خروج بعضی از نیروها و تجهیزات از خاورمیانه، واشنگتن قوای نظامی خود را از عربستان خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید