درمان های گیاهی سوزش کف پا

به گزارش بلاگ پو، احساس سوزش و گزگز در کف پاها و داغی پاها بسیار ناخوشایند است که امروزه بیشتر افراد در هر سن و سالی و در هر موقعیت جغرافیایی به آن مبتلا می شوند.این سندروم باعث احساس سوزش و التهاب در کف پاها می شوند و اغلب غیرقابل تحمل است.

درمان های گیاهی سوزش کف پا

1- ویتامین B1

به گزارش خبرنگاران به نقل از pezeshkepa،ویتامین B1 در مقایسه با ویتامین های متداول منحصر به فرد است و خواص بسیار دارد.بر خلاف بسیاری از ویتامین ها، بدن ویتامین B1 را به طور طبیعی فراوری نمی نماید.این به این معنی است که باید هر روز توسط یک رژیم غذایی مناسب فراوری نمایند.عدم انجام این کار کمبودهایی را در بدن ایجاد می نماید.ویتامین های نوع B معمولا به فراوری گلبول های قرمز، گردش خون و عملکرد سلول های عصبی یاری می نمایند.با دریافت این ویتامین قطعا سوزش پاها کاهش می باید.بنابراین گام اول در جهت بهبود سوزش پاها تامین ویتامین B است.سبزیجات و دانه های سبز سرشار از ویتامین B هستند آنها را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

2- زالزالک

زالزالک یک گیاهی دارویی محسوب می گردد و تهیه دمنوش آن بسیار آسان است.نوشیدن دو فنجان چای زالزالک(دم کردن آن همانند چای معمولی است)، در روز توصیه می گردد.زالزالک به سندروم سوزش پاها یاری می نماید زیرا با باز کردن رگ های خونی موجب بهبود جریان خون در پاها می گردد.زالزالک از محبوبترین داروهای گیاهی برای درمان سوزش پاها می باشد.

3- آویشن

در حالی که بیشتر افراد آویشن را تنها به عنوان ادویه ای برای طبخ غذا می شناسند باید گفت آویشن از موثرترین داروهای گیاهی برای درمان سوزش و التهاب پاها است.خیساندن پاها در آب های سرد و گرم که با آویشن مخلوط شده اند یاری به بهبود گردش خون پاها می نماید.2وان از آب های گرم و سرد تهیه کنید در هر یک مقداری آویشن تازه بریزید و مخلوط نمایید.هر 3 دقیقه پاهایتان را بین 2 آب تعویض کنید.این کار را به مدت 20 دقیقه در هر روز تکرار کنید.بعد از گذشت چند روز شما خواهید دید اثری از احساس سوزش و داغی در پاهایتان وجود ندارد.

4- سرکه سیب

سرکه سیب خواص بسیاری دارد از جمله اینکه به متعادل نگه داشتن PH بدن یاری می نماید و معمولا برای درمان سوزش و خارش پا مورد استفاده قرار می گیرد.2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم بریزید و یک بار در روز بنوشید.هم چنین می توانید سرکه سیب را با نمک دریا مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه در روز پاهای خود را با آن بشویید.

5- زردچوبه

زردچوبه حاوی مواد مغذی می باشد که به بهبود گردش خون در کل بدن یاری می نماید.علاوه بر این زردچویه دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش احساس سوزش و درد پا یاری می نماید.شما می توانید 2 قاشق غذاخوری زردچوبه را در یک لیوان آب گرم ریخته و 2 بار در روز بنوشید.

6- آب سرد

آب سرد از بهترین درمان های خانگی برای کاهش سوزش پا است.آب سرد به سرعت بی حسی،تورم و کرختی پاها را بهبود می بخشد.وان را با آب سرد پر کنید هر چند دقیقه پاهایتان را داخل وان قرار دهید و خارج کنید.این کار را چند بار در طول روز انجام دهید.برای مدت طولانی پاها را در آب سرد قرار ندهید چون ممکن است نتیجه عکس بدهد و سندروم را بدتر کند.و همچنین از قرار دادن کیسه یخ بر روی پاها جدا خودداری نمایید.

7- نمک دریا

نمک دریا به تسکین پاها و بهبود احساس سوزش و داغی یاری می نماید.این نمک که از سولفات منیزیم تشکیل شده می تواند به کاهش التهاب و سوزش و درد پاها یاری کند.علاوه براین نمک دریا عملکرد سلول های عصبی را بهبود می بخشد.نصف فنجان نمک دریا را در وان بریزد.آب گرم را داخل وان ریخته و خوب مخلوط نمایید.پاها را به مدت 10-15 دقیقه در وان قرار دهید.می توانید این کار را هر روز یا هر چند روز یک بار انجام دهید.

8- زنجبیل

زنجبیل یکی دیگر از داروهای موثر برای درمان سوزش پا است.وجود چندین ماده فعال در زنجبیل باعث افزایش گردش خون در بدن می گردد.یک قاشق چای خوری آب زنجبیل را با روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید و پاها را به مدت 10-15 دقیقه در این مخلوط قرار دهید.هم چنین می توانید دم نموده زنجبیل را به مقدار 2 فنجان هر روز بنوشید.

9-روغن خردل

روغن خردل به بهبود گردش خون در پاها یاری می نماید.روغن خردل گرمایی را آزاد می نماید که برای درمان سوزش پا بسیار موثر است.توصیه می گردد پاها را با این روغن ماساژ دهید و از فواید آن بهره مند شوید.

10- سیر

سیر هم دارای خواص ضد التهابی است و می تواند احساس سوزش در پاها را درمان کند.با ماساژ پا با روغن سیر پاهایتان را از هرگونه سوزش و درد رها کنید.

11- روغن نارگیل

روغن نارگیل از موثرترین درمانهای این سندروم است.روغن نارگیل به دلیل خواص ضد التهابی، سوزش را در عضلات و بافت های پا به طور موثر درمان می نماید.توصیه می گردد پاهایتان را با روغن نارگیل ماساژ دهید.

12- روغن ماهی

روغن ماهی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که هم چنین به عنوان عامل ضد التهاب عمل می نماید و در تغذیه بافت های بدن بسیار موثر است و می تواند از ایجاد التهاب و سوزش در پاها جلوگیری کند.بنابراین توصیه می گردد روغن ماهی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

13- فلفل هندی

پودر فلفل هندی را تهیه نمایید و آن را روی پاهایتان قرار دهید تا سوزش و خارش پاها را کاهش دهد.همچنین می توانید پودر فلفل را با آب مخلوط نمایید و روی پاها قرار دهید

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 40543

به "درمان های گیاهی سوزش کف پا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های گیاهی سوزش کف پا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید