خبرنگاران استاندار زنجان: افزایش حجم ترددها فاجعه بار است

به گزارش بلاگ پو، زنجان - خبرنگاران - استاندار زنجان گفت: افزایش حجم تردد در سطح جاده های استان فاجعه بار است و تبعات منفی آن هفته های آینده خود را نشان خواهد داد.

خبرنگاران استاندار زنجان: افزایش حجم ترددها فاجعه بار است

فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد کرونا، پس از ارایه گزارش مدیران دستگاه های عضو ستاد با اظهار تاسف از عدم توجه برخی ها به هشدارهای ستاد مقابله با کرونا در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی، برگزاری مراسم، دورهمی ها و رفتن به سفر اضافه نمود: متاسفانه نتیجه عدم توجه به توصیه ها و رعایت نکردن موارد بهداشتی، افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا خواهد بود.

وی با اشاره به برخی آمارهای ارائه شده از سوی دستگاه های مختلف استان یادآور شد: ترددهای تجمعی جاده ای در ورودی های استان، از تاریخ 25 اسفند سال 99 تا دوم فروردین 1400، نزدیک به 113 درصد نسبت به مدت مشابه سال 99 افزایش نشان می دهد.

استاندار زنجان، تردد تجمعی در خروجی های استان را با 135.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال 99 افزایش یافت گفت: به همین نسبت تعداد حوادث جاده ای استان نسبت به سال 99، 283 درصد، افزایش نشان می دهد که از 6 حادثه در سال 99، به 23 حادثه در مدت مشابه امسال رسیده است.

حقیقی از افزایش یک هزارو 56 درصدی افراد حادثه دیده خبر داد و اضافه نمود: تعداد افراد حادثه دیده، از 9 نفر در سال 99، به 104 نفر در سال1400، افزایش داشته که در نوع خود بی سابقه است.

وی به افزایش تعداد مصدومین را از پنج نفر به 42 مصدوم و افزایش 740 درصدی این آمار اشاره کرد و گفت: اگر آمار نهادهای دیگر هم اضافه شود بی شک آمار بیش از این خواهد بود.

استاندار زنجان افزایش آمارها در این حد را ناشی از افزایش چشمگیر ترددها در ورودی و خروجی زنجان دانست.

حقیقی با بیان اینکه این آمار فقط مربوط به تردد خودروها است و تردد و افزایش دورهمی ها غیر از این آمارها است اضافه نمود: بازدید سرزده از اماکن و سازمانهای خدماتی تاسف بار است چراکه در برخی مسافرخانه ها، حتی یک مسافر هم نبود و به این معنی است که شهفرایندان مسافران را در خانه های خود جای داده اند و عملا ناقلان احتمالی کرونا را میزبانی می کنند.

استاندار زنجان با اشاره به برخی آمارها در مراکز صدور بلیت هم اضافه نمود: وقتی در بازدید سرزده از راه آهن با آمار200 نفری صدور بلیط زنجان به مشهد روبرو می شویم و به همین تعداد هم ورود مسافر با قطار به زنجان و دو برابر آن هم بلیت زنجان به تهران و البرز و برگشت صادر شده است خبر از فاجعه در آینده نه چندان دور می دهد.

حقیقی گفت: همه این آمارها به این معنی است که زنجانی ها به مشهد، تهران و البرز می فرایند و مسائل کرونایی آن شهرها را به زنجان بیاورند.

وی با گله مندی از بی توجهی برخی شهفرایندان به هشدارها و پیام های ستاد مقابله با کرونا اضافه نمود: بیش از یک ماه است که هشدار می دهیم که قبل از سفر تست پی سی آر انجام دهید و اگر منفی بود به مسافرت بروید اما یک عده گوش نمی دهند.

حقیقی با اشاره به اینکه ما بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید می کنیم اما متاسفانه عده ای با سهل انگاری خود در این حوزه، فاجعه می آفریند، اضافه نمود: هم اکنون رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به زیر 60 درصد رسیده است و برخی ها کار را به جایی رسانده اند که وقیحانه شیوه های بهداشتی را زیر پا می گذارند.

وی در ادامه با اشاره به چند نمونه از تخطی شهفرایندان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی اضافه نمود: من هرگز نمی توانم چنین افرادی را که با جان مردم بازی می کنند تحمل کنم و در صورت مشاهده حتما برخورد جدی می کنم .

حقیقی با بیان اینکه عده ای به تذکرات و هشدارهای ستاد مقابله با کرونا اهمیت نمی دهند گفت: وقتی با اینکه مدام تاکید کردیم که دید و بازدیدها را بصورت مجازی انجام دهید و خرید اسفند را به بعد از عید، موکول کنید، اما کسی گوشش بدهکار نیست و در این شرایط باید هم منتظر فاجعه باشیم .

وی با اشاره به شرایط کرونایی صائین قلعه و هیدج که به صورت مخفیانه دورهمی ها و مراسم خود را برگزار می کردند اضافه نمود: به دلیل ورود مداخله جویانه، شرایط آنها تا حدودی آرام شد اگر چه به نظر می رسد، هنوز هم به صورت مخفیانه مراسم برگزار می کنند.

استاندار زنجان گفت: باعث تاسف است با آنکه یک عده حداکثری بیش از یک سال است که همه پروتکل ها و محدودیت ها را رعایت کرده اند، اما یک عده حداقلی با عدم رعایت پروتکل ها و محدودیت ها، زحمات آنها و سایر فعالان این حوزه را بر باد می دهند.

وی با بیان اینکه نتیجه این عدم همکاری ها، خریدهای اسفند ماه بدون رعایت پروتکل ها، تردد ها و دورهمی ها، جهش معنادار آمار کرونا است گفت: این جهش وحشتناک، در هفته های آینده به وضوح مشاهده می شود و شروع آن را هم در بستری ها و سپس در فوتی ها می بینیم.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه حتماً آنهایی که بدون تست pcr اقدام به مسافرت کرده اند در صورتی که در ابتلای بیماران نقش داشته اند، باید پاسخگو باشند اضافه نمود: اینگونه نیست که خیال کنند با زرنگی تمام آمدند و رفتند و کسی هم کاری به کارشان ندارد بلکه ما آنها را از طریق پلاک ماشین و نیز شماره موبایل با کمک مخابرات رهگیری می کنیم تا پاسخگو باشند.

حقیقی گفت: در کنار مقابله با خاطیان مقررات ستاد مقابله با کرونا، واکسیناسیون را هم با قوت ادامه می دهیم و در هفته های آینده، میزان آن بیشتر می شود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45774

به "خبرنگاران استاندار زنجان: افزایش حجم ترددها فاجعه بار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار زنجان: افزایش حجم ترددها فاجعه بار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید