حمل کالا با وجود تحریم ها و کرونا متوقف نشد

به گزارش بلاگ پو، آدم نژاد گفت: در ایام کرونا تحریم های سنگین علیه ایران داشتیم، اما با این وجود پروژه ای در حوزه حمل ونقل و جابه جایی کالا متوقف نشد.

حمل کالا با وجود تحریم ها و کرونا متوقف نشد

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی خبرنگاران، مراسم شصت و هشتمین سالگرد تاسیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و کنند گان مجلس برگزار گشت.

در این مراسم شهرام آدم نژاد معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در کشور دو انجمن بسیار بزرگ در حوزه حمل ونقل داریم که بیش از پنجاه سال قدمت دارند گفت: یکی از قدیمی ترین انجمن ها، انجمن کشتیرانی است. انجمن ها در دنیا با ماده 31 قانون کار فعالیت می کنند که این قانون دارای دو بند از جمله حقوق کارگری و بهبود شرایط اقتصادی کارگران است و هر کدام از این بند ها دارای نیاز هایی از جمله احقاق حقوق آن ها و همچنین تثبیت شرایط کاری است.

او ادامه داد: کشور ها در عرصه حمل ونقل دارای تشکل های قوی هستند که در حوزه تولید محتوا هوشمندانه فعالیت می کنند و بسکمک از کشور های همسایه ما از طریق همین تشکل ها در حوزه حمل ونقل پیشرفت های چشمگیری کرده اند.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: چند سال پیش که به کشور ترکیه سفری داشتم در آن جا شاهد آن بودم که تشکل ها در حوزه هماهنگی با مسئولان حمل ونقلی بسیار قوی عمل کرده اند بنابراین ما پیشنهاد می کنیم که در حوزه حمل ونقل هم از تشکل ها حمایت کنیم و به موضوع تشکل ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

او با بیان این که دولت به جای آنکه قدرت و تصدی گری را در اختیار دولتی ها قرار دهد قدرت و تصمیم گیری و همچنین احترام را به تشکل ها دهد و باید آن را اساس کار خود قرار دهد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی شرح داد: البته برای کشور ما تشکل ها همواره تلاش های بسیار زیادی کردند و ما با وجود آنکه تحریم ها و کرونا را داشتیم، اما توانستیم در حوزه حمل ونقل دریایی پیشرفت های بسیار چشمگیری داشته باشیم.

آدم نژاد به موضوع تحریم ها و کرونا در حوزه حمل و نقل اشاره و اظهار کرد: دنیا در زمان کرونا فهمید که چه اتفاقی افتاده است. همه منتظرند ببینند کرونا چه زمانی تمام می شود، اما به نظر می رسد کرونا تمام شدنی نیست .کرونا در دنیا نمره منفی گرفته و ادامه خواهد داشت، ولی دنیا اخلاق را در کرونا باخت. ببینید چه تعداد کشور نتوانستند بار و کالای خود را جابجا کنند و کسی به آن ها کمک نکرد.

او ادامه داد: با این حال ما ثابت کردیم که در دوران کرونا به خوبی از مردم حمایت کنیم؛ انجمن کشتیرانی نیز به جد در کنار دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بود تا جریان حمل بار مختل نشود.

آدم نژاد تاکید کرد: دولت سیزدهم به تشکل های صنفی نگاه مثبت دارد و بخصوص در حوزه حمل و نقل این موضوع مورد تاکید است.

او اظهار کرد: در سال های گذشته بخش حمل و نقل و تشکل های حمل و نقلی در کانون عالی کارفرمایی کننده داشت، ولی چند سالی است که در این کانون عضو نیستند. امیدواریم مجدداً بخش حمل و نقل به این کانون برشود.

او اظهار کرد: در ایام کرونا تحریم های سنگین علیه ایران داشتیم، اما با این وجود به هیچ عنوان در حوزه حمل ونقل و جابه جایی کالا پروژه ها متوقف نشد و بسکمک از بخش ها به صورت شبانه روزی در این حوزه فعالیت کردند.

آدم نژاد بیان نمود: باید به همکاری تشکل ها نگاه مثبتی داشته باشیم و وزارت راه و شهرسازی با آغوش باز در کنار تشکل ها باشد. کانون های کارفرمایان و کارگری باید در تصمیم گیری ها حضور داشته باشند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 57521

به "حمل کالا با وجود تحریم ها و کرونا متوقف نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل کالا با وجود تحریم ها و کرونا متوقف نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید