کوشش آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه باطل و بلااثر است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، نشست کمیسیون مشترک برجام ظهر روز سه شنبه (یکم سپتامبر 2020/ یازدهم شهریور 1399) به وقت تهران با حضور هیأت های ایران و نمایندگان گروه 1+4 و نماینده اتحادیه اروپا در هتل پله کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش شروع شد.

کوشش آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه باطل و بلااثر است

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده داشتند.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین اتریش در پیغامی در توئیتر با اشاره به نشست روز سه شنبه کمیسیون برجام در وین اتریش نوشت: کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک امروز بار دیگر بر این اعتقاد مشترک شرکت کنندگان خود تأکید کرد که آمریکا که از این توافق در 8 مه 2018 (18 اردیبهشت 1397) خارج شده، نمی تواند به عنوان مشارکت کننده در توافق هسته ای در نظر گرفته گردد. کوشش (آمریکا) برای اسنپ بک باطل و بلااثر است.

وی ساعاتی پیش نیز در یک پیغام توئیتری دیگر نوشت: کمیسیون مشترک برجام در نشست امروز خود در وین تأیید کرد که این توافق هسته ای عنصری مهم و کلیدی در ساختار منع اشاعه هسته ای است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه نیز روز سه شنبه در سخنانی خاطرنشان کرد: مسکو کوشش آمریکا برای اِعمال تحریم ها علیه ایران در 20 سپتامبر را به لحاظ قانونی و حقوقی فاقد اعتبار و باطل می داند. و اینکه مشارکت کنندگان در برجام یکصدا کوشش آمریکا برای بازگرداندن قطعنامه های تحریمی شورای امنیت علیه ایران را رد نموده اند. ما باید با دولتی در آمریکا مقابله کنیم که عقل سلیم را انکار کند.

وی در ادامه اضافه نمود: ما این درخواست آمریکایی ها را از نظر قانونی بی اعتبار می دانیم، این موضوع (درخواست آمریکا برای بازگرداندن اتوماتیک تحریم های ضدایرانی) بدون در نظر دریافت یا بهتر بگوییم حتی با انکار کاملِ این واقعیت است که برجام و قطعنامه 2231 از نظر ما یک کلّ واحد هستند؛ لذا آمریکا که خود را از شرکت کنندگان در توافق هسته ای خارج نموده است، خود را از فرصت استفاده از حقوق پیش بینی شده در قطعنامه 2231 نیز محروم نموده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33062

به "کوشش آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه باطل و بلااثر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه باطل و بلااثر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید