تصمیم های بهداشتی اشتباه 327 میلیون دلار به اقتصاد کویت ضرر زد

به گزارش بلاگ پو، عضو اتحادیه گردشگری و مسافرتی کویت گفت که تصمیم های بهداشتی اشتباه حدود 100 میلیون دینار (327 میلیون دلار) به اقتصاد این کشور ضرر وارد نموده است .

تصمیم های بهداشتی اشتباه 327 میلیون دلار به اقتصاد کویت ضرر زد

عبدالرحمن الخرافی در گفت وگو با روزنامه القبس که روز یکشنبه منتشر شد ، گفت :اتخاذ تصمیمات بهداشتی که ورود مستقیم افراد به کویت از 34 کشور را ممنوع اعلام نموده است، این خسارت سنگین را به اقتصاد کویت تحمیل نموده است.

بر اساس طرح ترانزیت افراد غیر مقیم که دولت کویت برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اعمال کرد از ورود افرادی که به صورت مستقیم از کشورهای آلوده به کویت وارد می شوند جلوگیری به عمل خواهد آمد مگر اینکه 14 روز در یک کشور غیر آلوده اقامت داشته باشند

الخرافی با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار، تعداد افراد مقیم کویت که قصد بازگشت به این کشور از کشورهای ممنوعه را دارند 160 هزار نفر برآورد شده است، اضافه نمود: بیشتر آن ها برای 14 روز دبی را به عنوان ایستگاه ترانزیت انتخاب نموده اند و سپس به کویت باز می گردند.

عضو اتحادیه دفاتر گردشگری و مسافرتی کویت با اشاره به اینکه هزینه بلیط، اسکان در هتل و حمل و نقل تقریباً 600 دینار (هر دینار کویت 3.27 دلار) برای هر نفر است، اضافه نمود: خسارات وارد شده به هواپیمایی، گردشگری، هتل ها، رستوران ها، حمل و نقل و سایر بخش های کویت در نتیجه طرح ترانزیت افراد مقیم در حدود 100 میلیون دینار است.

وی با بیان اینکه تصمیم مقامات بهداشتی کویت باعث یک فاجعه مالی در این کشور شده است، گفت: برای بازگرداندن فعالیت مالی در کشور چاره ای جز گگرددن حریم هوایی نیست.

الخرافی درآمد از دست رفته بخش دفاتر مسافرتی و گردشگری فقط در بازه زمانی 14 مارس تا 31 ژوئیه را حدود 28 میلیون دینار گفت و اضافه نمود: این در حالی است که درآمد از دست رفته از اول آگوست تا خاتمه سال حدود 17 میلیون و 500 هزار دینار و کل خسارات حدود 45 میلیون دینار پیش بینی می گردد.

وی گفت که مطالعات مالی بنا به درخواست اداره کل هواپیمایی کشوری ارائه شد که در آن تأثیرات پیامدهای بیماری همه کرونا بر اقتصاد در بخش حمل و نقل هوایی و جدول درآمدهای از دست رفته طی امسال آمده است.

عضو اتحادیه دفاتر گردشگری و مسافرتی کویت اضافه نمود: بیماری کرونا موجب اخراج 30 درصد از کارگران این بخش در کویت شد در حالی که هزینه های تحمیلی ناشی از حقوق آن ها به این بخش حدود 32 میلیون دینار است.

الخرافی درآمدهای مورد انتظار در بخش گردشگری و مسافرت کویت از جمله بلیط سفر، هتل و کمیسیون شرکت های هواپیمایی در طول امسال را حدود 60 میلیون دینار گفت و اضافه نمود: اما بحران کرونا باعث از دست دادن درآمد حدود 45 میلیون دینار در این بخش شد.

وی اجاره ها و هزینه هایی که بیماری کرونا به بخش گردشگری شامل حقوق ماهانه کارمندان، اجاره بها، محل اسکان کارکنان، خطوط زمینی و اینترنت تحمیل نموده است را مبلغ 32 میلیون دینار گفت و اضافه نمود: در حالی که هزینه های استثنایی که برای مقابله با کرونا و همچنین تامین تجهیزات از جمله ضد عفونی کننده ها، دوربین های حرارتی و تجهیزات پزشکی برای همه دفاتر گردشگری و مسافرتی صورت گرفته است، 129 هزار دینار است. ، ایرنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37148

به "تصمیم های بهداشتی اشتباه 327 میلیون دلار به اقتصاد کویت ضرر زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم های بهداشتی اشتباه 327 میلیون دلار به اقتصاد کویت ضرر زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید