تسویه بدهی 300 میلیونی شهرداری بوشهر به کتابخانه های عمومی

به گزارش بلاگ پو، عباس نعمتی با اعلام این خبر به خبرنگار خبرنگاران در بوشهر گفت: عوارض بر ساختمان ها و اراضی، عوارض بر ارتباطات و حمل و نقل، عوارض بر پروانه ها، کسب، فروش و تفریحات و درآمدهای حاصل از فروش شهرداری و وصول در برابر خدمات از منابع درآمدی هستند که نیم درصد از آن به کتابخانه های عمومی تعلق می گیرد.

تسویه بدهی 300 میلیونی شهرداری بوشهر به کتابخانه های عمومی

به گفته این مقام مسئول، درآمد تاسیسات شهرداری و جرائم و تخلفات، سهمیه شهرداری از پرداخت های وزارت کشور و درآمد حاصل از وجوه شهرداری از دیگر منابع درآمدی در این زمینه هستند.

نعمتی در ادامه به محدودیت سرانه منابع و فضای کتابخانه ای در استان اشاره کرد و از خیّران و دستگاه هایی که بودجه ای برای توسعه فرهنگی دارند، خواست تا در توسعه و تقویت کتابخانه های عمومی به عنوان مراکز فرهنگی موثر مشارکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه کتابخانه ها در بوشهر به ویژه در محله های حاشیه ای شهر اهمیت بالایی دارد، افزود: زیرا توسعه و پیشرفت اجتماعی و فرهنگی هر شهر از سطح مطالعه و میزان علاقه مندی مردم آن جامعه به کتاب و کتابخوانی تاثیر می پذیرد. در حال حاضر استان بوشهر دارای 76 کتابخانه عمومی (شامل 46 کتابخانه شهری، 20 کتابخانه روستایی و 10 کتابخانه مشارکتی) است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر به کمبود منابع بزرگ ترین کتابخانه عمومی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: منابع موجود در کتابخانه خلیج فارس با توجه به ظرفیت آن کم است که باید تقویت شود.

نعمتی تاکید کرد: ضروری است که امکانات موجود در کتابخانه های عمومی به ویژه در بزرگ ترین کتابخانه عمومی استان از سوی رسانه ها معرفی شود و مردم بیشترین بهره را از این داشته ها ببرند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با اشاره به آمار فعلی منابع کتابخانه های استان، یادآورشد: با افزایش 50 هزار نسخه کتاب در سال گذشته به منابع کتابخانه ای استان، مجموع کتاب های موجود در این کتابخانه ها به 920 هزار و 286 جلد رسید که در اختیار بیش از 37 هزار عضو قرار می گیرد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49172

به "تسویه بدهی 300 میلیونی شهرداری بوشهر به کتابخانه های عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسویه بدهی 300 میلیونی شهرداری بوشهر به کتابخانه های عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید