ترافیک پرحجم در جهت شمال به جنوب هراز و کرج-چالوس، سکوت وزیر بهداشت در برابر یک فاجعه

به گزارش بلاگ پو، سرهنگ نادر رحمانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک پرحجم و روان در محور های کرج-چالوس و هراز خبر داده و گفته، بر اساس آخرین گزارش های دریافتی هم اکنون ترافیک در جهتشمال به جنوب محور کرج-چالوس به صورت مقطعی پرحجم و روان است همچنین ترافیک در جهت شمال به جنوب محور هراز به صورت مقطعی پرحجم و روان است و تا اطلاع ثانوی محدودیت تردد یکطرفه در این محور و هراز به علت ترافیک روان اجرا نخواهد شد.

ترافیک پرحجم در جهت شمال به جنوب هراز و کرج-چالوس، سکوت وزیر بهداشت در برابر یک فاجعه

خیل بازگشت مسافران از استان های شمالی کشور به تهران در حالی است که بارها مسوولان بهداشتی اعلام نموده اند که تهران و استان های شمالی کشور در شرایط شرایط قرمز به لحاظ همه گیری ویروس کرونا واقع شده است لذا سفر به این مناطق قطعا میزان مبتلایان و مرگ و میرها را بیش از پیش افزایش و هزینه های مادی و معنوی زیادی روی دست مردم و خانواده ها در آینده نزدیک خواهد گذاشت.

سکوت وزیر در مقابل یک فاجعه

در چین شرایطی گویا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا برای مهار ویروس کرونا راه حل توصیه، خواهش و تمنا را در پیش گرفته اند و هیچگونه برنامه عملی برای جلوگیری از مسافرت های پرخطر ندارند.

در شرایطی که شرایط تهران و استان های شمالی کشور در شرایط قرمز همه گیری ویروس کرونا واقع شده است، مسافرت های آن دسته از مردم که بدون توجه به توصیه های اکید بهداشتی درحال انجام است، بی شک در هفته های آینده سیر ابتلا به ویروس کرونا را صعودی خواهد نمود.

در این بین گناه آن دسته از مردم که با خودداری از سفرهای غیر ضروری و همراهی با توصیه های بهداشتی در صدد مقابله با کرونا برآمده اند، چیست که باید در آتش بی ملاحظگی افراد بی توجه به مسوولیت های اجتماعی بسوزند و شاهد افزایش همه گیری کرونا و از دست رفتن عزیزان و هم نوعان خود باشند.

بی شک هشدارهای صرف و بدون راه حل عملی دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که درباره سفرهای مردم بارها هشدار داده است و با نگرانی از شرایط وخیم چند استان، از مردم درخواسته نموده بود که به مسافرت نفرایند، شاهدیم که دردی از جامعه دوا نمی کند و کارساز نخواهد بود.

به نظر می رسد که وزیر بهداشت باید با استفاده از قدرت اجرایی که در اختیارش قرار داده شده، مسافرت های غیر ضرور ایام تعطیلات محرم را از روز چهارشنبه ممنوع اعلام می کرد، تا از بروز فاجعه در روزها و هفته های آینده جلوگیری می شد اما در عمل چیزی که اتفاق اقتاده سکوت وزارت بهداشت و بُهت دست اندرکاران از اقدامات خطر آفرین عده زیادی از مردم است که چشمان خود را بر فاجعه ای که به رغم فرایند کاهشی هم اکنون هر روز لااقل بیش از 100 نفر از هموطنان را در کام مرگ می کشد، بسته اند.

این در حالی است که همه گیری کرونا شوخی بردار نیست و هم اکنون کشورهای اروپایی درگیر بازگشت پیک این ویروس شده اند به طوری که روز گذشته (آدینه) فرانسه با ثبت 7379 مورد ابتلای جدید به کووید 19 در یک روز، رکورد بیشترین تعداد مبتلایان از 31 مارس به این طرف را شکست.

در واکنش به این مساله امانوئل مکرون، رئیس جمهوری این کشور گفته چنانچه فرایند شیوع دوباره کرونا ادامه یابد محتمل است که مقررات منع آمد و شد سراسری و قرنطینه ملی دوباره در این کشور وضع گردد.

هم اکنون به رغم لغو تدریجی محدودیت های کرونا در فرانسه، در بخش هایی از این کشور بعضی از قوانین مربوط به محدودیت ها همچنان پابرجا است به طوری که در پاریس، پایتخت فرانسه، زدن ماسک در تمامی نقاط شهر از روز آدینه (7 شهریور/ 28 اوت) اجباری شده است.

العالم

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: گردشبان
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33201

به "ترافیک پرحجم در جهت شمال به جنوب هراز و کرج-چالوس، سکوت وزیر بهداشت در برابر یک فاجعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترافیک پرحجم در جهت شمال به جنوب هراز و کرج-چالوس، سکوت وزیر بهداشت در برابر یک فاجعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید