برگ برنده یا سلاح کشنده؟!

به گزارش بلاگ پو، مربیان و بازیکن کروات و سابق پرسپولیس با وجود خاطرات خوبی که با این تیم دارند و از محبوبیت خاصی هم بین طرفداران برخوردارند، اما به خاطر عدم پرداخت به موقع مطالبات شان از باشگاه پرسپولیس در فیفا شکایت نموده اند.

برگ برنده یا سلاح کشنده؟!

به گزارش، برانکو و دستیارانش و ماریو بودیمیر مهاجم فصل گذشته سرخ پوشان با شکایت شان در فیفا پرونده های خطرناکی علیه پرسپولیس باز نموده اند که هر کدام علاوه بر بار اقتصادی سنگین و هنگفت می تواند عواقب و تبعات حقوقی و معنوی زیادی به دنبال داشته باشد. البته مسئولان باشگاه پرسپولیس برای حل این معضل چند 10 میلیاردی جلسات متعددی با مدیربرنامه های برانکو و دستیارانش برگزار نموده اند که فعلا نتیجه خاصی در بر نداشته و برانکو اصرار دارد تا کار به وسیله فیفا پیش برود. با توجه به این که برانکو به صورت یکطرفه قرارداد فصل آخر خود را با پرسپولیس فسخ نموده، باشگاه خواهان این شده که برانکو و دستیارانش حدود 35 درصد از طلب خود را ببخشند و مابقی این مبلغ هم طی چند مرحله به آن ها پرداخت گردد، اما برانکو حاضر است 5 درصد این مبلغ را به پرسپولیس ببخشد و هنوز هم از موضع خود کوتاه نیامده است.

در خصوص بودیمیر باشگاه پرسپولیس هنوز اقدام خاصی ننموده و مسئولان حقوقی این باشگاه به دنبال جمع آوری مدارک و مستنداتی هستند تا برای فیفا ارسال نمایند و به دفاع از خود در برابر ادعا های بازیکن کروات بپردازند. البته باشگاه پرسپولیس به دلیل پرداخت نکردن بیش از 2 ماه از مطالبات بودیمیر تخلف انجام داده و این بازیکن کروات با استفاده از این قانون جدید فیفا که تاکید دارد اگر مربی و بازیکن خارجی 2 ماه حقوقش را نگیرد می تواند قراردادش را فسخ کند، استفاده و قراردادش را فسخ کرد. تا اینجای کار حق با بودیمیر است و به نظر می رسد محکومیت پرسپولیس در فیفا قطعی است، اما مسئولان باشگاه مدعی اند یک مدرک مستدل و نسبتا محکم پیدا نموده اند که دفاعیات شان را بر مبنای آن تنظیم می نمایند. ماجرا از این قرار است که با وجود فسخ قانونی بودیمیر مسئولان وقت باشگاه پرسپولیس به بودیمیر اعلام نموده بودند برای دریافت مطالباتش به تهران بیاید و او از این مسئله سرپیچی نموده، به همین خاطر مدیران فعلی این باشگاه امیدوار هستند بتوانند از حقوق خود دفاع نمایند تا بتوانند در این پرونده متحمل ضرر و زیان زیادی نشوند. با این حال کارشناسان حقوقی با دیده تردید به این مسئله نگاه می نمایند و حتی بعضی از آن ها معتقدند این برگ برنده ای که پرسپولیسی ها از آن یاد می نمایند، نه تنها برگ برنده نیست بلکه شاید حتی به ضررشان تمام گردد. استناد آن ها هم به قانون مبارزه با پولشویی و رعایت فیرپلی اقتصادی فیفاست. فدراسیون جهانی فوتبال تاکید دارد پول بازیکن و مربی از کانال معین و حساب بانکی پرداخت گردد. این که پرسپولیسی ها به بودیمیر گفته باشند بیا ایران تا پولت را بدهیم، نه تنها برگ برنده نیست بلکه محتمل است فیفا پرسپولیس را به عدم رعایت فیرپلی اقتصادی متهم کند و سرخ ها به دردسر جدیدی بیفتند؛ بنابراین باشگاه پرسپولیس بهتر است به فکر مدارک مستدل و محکم تری باشد تا مقابل ادعای بودیمیر رو کند. البته بحث فقط مطالبات این بازیکن کروات نیست، او خواهان غرامت فسخ اجباری قرارداد سال دومش با پرسپولیس هم هست. قرارداد سال دوم او 500 هزار یوروست که البته با توجه به قرارداد 150 هزار یورویی بودیمیر با باشگاه لوکوموتیو کرواسی 350 هزار یورو به ضرر این بازیکن تمام شده است. برای همین ماریو بودیمیر در دادخواستش خواهان پرداخت مابه التفاوت قرارداد سال دومش با پرسپولیس شده و مشکل باشگاه را چند برابر نموده است.

منبع:خراسان

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14773

به "برگ برنده یا سلاح کشنده؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگ برنده یا سلاح کشنده؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید