انجام مطالعه مردم شناسی نقش آب در فرهنگ مردم جزیره هنگام

به گزارش بلاگ پو، مطالعه مردم شناسی نقش آب در فرهنگ مردم جزیره هنگام، پژوهشی است انسان شناختی که فرهنگ مرتبط با آب، راه های تهیه آب و باورهای مربوط به آن را با روش های مطالعه تاریخی و اسنادی در جزیره هنگام مورد مطالعه قرار داده است.

انجام مطالعه مردم شناسی نقش آب در فرهنگ مردم جزیره هنگام

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن زاده رئیس پژوهشکده مردم شناسی امروز شنبه 4 مرداد 99 با اعلام این خبر هدف اساسی این تحقیق را آنالیز نقش آب به عنوان یکی از حیاتی ترین عناصر طبیعت، در فرهنگ مردم جزیره هنگام بیان کرد .

او اضافه نمود: از آن جا که آب یکی از ارکان مهم زندگی در این جزیره است و اصولا حیات و مماش زندگی مردمان این جزیره به وسیله آب و زندگی در کنار دریا تامین می گردد، این پژوهش به مطالعه این بخش از زندگی مردم می پردازد.

حسن زاده با اشاره به خشکسالی سال های اخیر، تهیه آب آشامیدنی را دغدغه اساسی مردم این منطقه دانست و توضیح داد که در این پژوهش راه های تهیه آب و باورهای مربوط به آن با روش های مطالعه تاریخی و اسنادی مورد آنالیز نهاده شد .

او گفت: همچنین در پیشبرد اهداف تحقیق پیش رو از مصاحبه حضوری، ضبط صدا، آنالیز خاطرات قدیمی ها، جاشوها و ناخداها، عکس ها و اسناد مربوط به سازه های آبی مانند برکه و چاه استفاده شد.

رئیس پژوهشکده مردم شناسی یادآور شد: یافتههای این تحقیق گواه آن است که به دلیل اهمیت آب و بهمنظور بهرهمندی تمام افراد از آن، نقشها و روابط اجتماعی و فرهنگی گسترده و دقیقی به وسیله سازوکارهای فرهنگی ایجاد شدهاند که اینها خود بخشی از فرهنگ مردم جزیره هنگام را تحت تأثیر قرار دادهاند.

ژیلا مشیری مدیر گروه اسطوره و آیین و مجری این طرح نیز در ادامه اضافه نمود: این آنالیز پژوهشی است انسانشناختی که فرهنگ مرتبط با آب را در جزیره هنگام مورد مطالعه قرار داده و از دو بخش تشکیل شده است، بخش نخست شامل مطالعات اسنادی پیرامون جزایر خلیج فارس و به خصوص جزیره هنگام و آنالیز زندگی مردم این مناطق بوده است.

به گفته این پژوهشگر، در بخش دوم که مطالعه میدانی پژوهش را شامل می گردد، آب و فرهنگ مرتبط با آن در جزیره هنگام مورد آنالیز نهاده شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30800

به "انجام مطالعه مردم شناسی نقش آب در فرهنگ مردم جزیره هنگام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام مطالعه مردم شناسی نقش آب در فرهنگ مردم جزیره هنگام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید