افشای طرح حذف بیماران سالمند از بخش مراقبت های ویژه در سوئد

به گزارش بلاگ پو، براساس اطلاعات سندی از بیمارستانی در یک دانشگاه سوئد این مسئله افشا شد که بیماران کرونایی بالای 80 سال و بیماران بالای 60 سال با مسائل بدنی متعدد در این کشور از اولویت بستری در بخش مراقبت های ویژه حذف می شوند.

افشای طرح حذف بیماران سالمند از بخش مراقبت های ویژه در سوئد

به گزارش تارنمای بریت بارت نیوز، این سند بیمارستان دانشگاه کارولینسکا در استکهلم گزارش های پیشین در مورد اینکه دولت سوئدی به دنبال اولویت بندی بستری شدن بیماران کرونایی در بخش های مراقبت ویژه است را تایید می کند.

براساس این گزارش، هر بیمار سن بالا با سابقه ناتوانی و مسائل جسمی که در آی سی یو بوده را می توان از بخش مراقبت های ویژه خارج کرد.

پیش از این دکتر توماس لیندن از مرکز سلامت و تندرستی سوئد اعلام کرده بود که بیمارستان های سوئد می توانند برای بستری شدن بیماران در بخش مراقبت های ویژه اولویت بندی کنند. وی گفته بود که این اولویت بندی باید براساس نیازهای پزشکی بیماران تعیین شود.

برخلاف توصیه های آمریکا و دانشمندان، دولت سوئد تا به امروز هیچ محدودیت اجباری برای مهار و کنترل شیوع ویروس کرونا اتخاذ نکرده و تنها به توصیه های بهداشتی و قرنطینه اختیاری بسنده کرده است.

بخش اعظمی از کشورهای اروپا که گرفتار بیماری کووید 19 شده اند برای مهار وکنترل شیوع این ویروس محدودیت های شدید در تردد و مجازات هایی برای کسانی که مرتکب تخلف شوند در نظر گفته اند.

اما در سوئد برخلاف دیگر کشورهای اروپایی همچنان رستوران ها، مدارس و زمین های بازی باز است و دولت برای مقابله با ویروس کرونا تنها به اقدامات داوطلبانه توسط شهروندان بسنده کرده است.

سوئد همچنین در تاریخ 24 مارس (پنجم فرودین) قوانین جدیدی برای اجتناب کردن از شلوغی در رستوران ها وضع کرد اما با این وجود هیچ دستوری برای بستن رستوران ها اعلام نشد و آنان همچنان باز ماندند. ،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23802

به "افشای طرح حذف بیماران سالمند از بخش مراقبت های ویژه در سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای طرح حذف بیماران سالمند از بخش مراقبت های ویژه در سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید