اعطای تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان باید هدفمند باشد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/قزوین یک کارآفرین گفت: گاه در اطراف خود مشاهده می کنیم که افرادی به نام تولیدنماینده وام 100 میلیون تومانی با نرخ سود چهار درصد دریافت و آن را وارد بازارهای دیگر می نمایند، بهتر است دولت تسهیلات را به صورت هدفمند اعطا کند تا منجر به اشتغال زایی گردد چراکه در صورت اعطای تسهیلات محدودیتی در جذب نیرو نخواهیم داشت.

اعطای تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان باید هدفمند باشد

وحیده جعفری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از 14 سالگی وارد حرفه فرش بافی شدم و اکنون 28 سال است که در این حرفه فعالیت دارم؛ از سال 87 شرکت تعاونی تأسیس کردم و در کنار آن به علاقه مندان آموزش می دهم. در کمیته امداد و بهزیستی راهبر شغلی هستم و در حال حاضر 36 نفر در تعاونی فرش بافی مشغول به فعالیت هستند.

این فراورینماینده بیان نمود: محصولات فراوری شده را در بازار تهران و یا به صورت سفارشی به فروش می رسانیم؛ تا پیش از این کارت بازرگانی داشتم ولی به دلیل دشواری های صادرات هیچ گاه به این مقوله فکر نکردم.

وی مطرح کرد: پیش از کرونا آموزش ها به صورت گروه های 15 نفره بود اما با شیوع کرونا آموزش ها به صورت تک نفره است. بسیاری از مشاغل تحت تأثیر کرونا قرار گرفتند و ما نیز کوشش کردیم تا مشاغل موجود را حفظ کنیم و برای گسترش آن هیچ اقدامی انجام ندادیم؛ دولت برای رونق مشاغل خانگی می تواند تسهیلات اعطا کند؛ ما با دریافت تسهیلات مشاغل خانگی می توانیم این شغل را گسترش دهیم.

این پیشران فرش بافی با تأکید بر اینکه حمایت دولت از مشاغل خانگی بسیار مهم است، اعلام کرد: نرخ سود تسهیلات اعطایی از سوی دولت بالاست و باید به دولت مردان بگوییم که فراوری فرش یک صنعت است و توجه ویژه ای به این بخش داشته باشند.

وی مطرح کرد: علاقه مندان به فعالیت در عرصه فرش بافی می توانند طی یک ماه در تعاونی ما آموزش های لازم را ببینند و سپس از سازمان فنی حرفه ای مدرک دریافت نمایند؛ افراد در صورت دریافت مدرک می توانند در تعاونی مشغول به کار شوند که البته بیمه نیز خواهند شد.

جعفری اشاره نمود: درآمد افراد بر اساس میزان کار و تعداد گره است اگر یک فرش باف به طور متوسط در روز هشت ساعت کار کند علاوه بر بیمه، ماهانه دو و نیم تا سه میلیون تومان حقوق دریافت خواهد نمود.

وی بیان نمود: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی باید حمایت های لازم از صاحبان مشاغل خانگی صورت گیرد ما در تهیه مواد اولیه مسئله ای نداریم اما اغلب مسائل به حمایت از دولت بازمی گردد چون تسهیلات به افرادی اعطا می گردد که شرایط دریافت آن را ندارند و فراورینماینده واقعی نیستند.

این کارآفرین گفت: گاه در اطراف خود مشاهده می کنیم که افرادی به نام فراورینماینده وام 100 میلیون تومانی با نرخ سود چهار درصد گرفته و آن را وارد بازارهای دیگر می نمایند. بهتر است دولت تسهیلات را به صورت هدفمند اعطا کند تا منجر به اشتغال زایی گردد و در صورت اعطای تسهیلات محدودیتی در جذب نیرو نخواهیم داشت.

جعفری در خاتمه سخنانش یادآور شد: فعالان عرصه مشاغل خانگی در صورت حمایت انگیزه مضاعفی پیدا خواهند کرد که در پی آن رونق فراوری را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگاران، این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاددانشگاهی مجری این طرح است؛ علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت www.inhb.ir مراجعه نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 47540

به "اعطای تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان باید هدفمند باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان باید هدفمند باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید