ارزش معاملات بورس کرمانشاه کاهش یافت

به گزارش بلاگ پو، مدیر بورس منطقه ای کرمانشاه گفت: ارزش معاملات تالار بورس کرمانشاه در شش ماهه سال جاری حدود یک سوم شده است.

ارزش معاملات بورس کرمانشاه کاهش یافت

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از کرمانشاه، محمد بهمن مدیر بورس منطقه ای کرمانشاه گفت: ارزش معاملات اجرا شده در تالار بورس کرمانشاه در نیمه اول امسال را حدود 6200 میلیارد تومان گفت و اضافه نمود: این رقم در مدت مشابه پارسال حدود 18 هزار میلیارد تومان بود.

او با اشاره به کاهش یک سومی ارزش معاملات بورس کرمانشاه، گفت: این موضوع سراسری بوده و صرفا مختص به کرمانشاه نیست و علت آن هم این بود که درپارسال به علت شرایط ویژه و رونق بسیار زیاد بورس حجم معاملات در کل بازار سرمایه کشور بسیار بالا بود.

مدیر بورس منطقه ای کرمانشاه سهم فروش از معاملات شش ماهه امسال بورس کرمانشاه را 55 درصد و سهم خرید را 45 درصد گفت واضافه نمود: در مدت مشابه پارسال 61 درصد معاملات خرید و 39 درصد فروش بود که این موضوع هم ناشی از رونق بازار بوده است.

بهمن اشاره ای هم به صدور کدهای معاملاتی تازه ایجاد شده داشت و گفت: نیمه اول امسال فقط 27 هزار کد معاملاتی صادر شده که این عدد در مدت مشابه پارسال نزدیک به 450 هزار مورد بوده است.

او گفت: هم اکنون بیش از یک میلیون کد بورسی در استان کرمانشاه صادر شده و حدود 60 درصد جمعیت استان کد بورسی دارند.

مدیر بورس منطقه ای کرمانشاه علت کاهش تعداد کدهای معاملاتی تازه ایجاد شده را هم از یک سو کاهش رونق در بازار دانست واضافه نمود: پارسال بیشتر افرادی که کد بورسی گرفتند برای سهام عدالت بود.

بهمن با بیان اینکه بازار سرمایه نیمه اول امسال شرایط آرام و بدون شیب افزایشی یا کاهشی قیمت شدید را پشت سر گذاشت،گفت: منظره بورس در کشور ما عمدتا به شرایط سیاسی کشور بستگی دارد و کمتر از انتظارات مردم یا برنامه ریزی خاصی پیروی می نماید و رویه بازار در نیمه دوم سال هم به شرایط سیاسی بستگی دارد.

او معتقد است، هر خبر سیاسی مثبت بازار را به سمت مثبت شدن میبرد و اخبار منفی هم باعث رکود بازار خواهد شد.

آ

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55632

به "ارزش معاملات بورس کرمانشاه کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش معاملات بورس کرمانشاه کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید