ارائه روش جدیدی در حوزه چاپگرهای سه بعدی از سوی محققان کشور

به گزارش بلاگ پو، محققان مرکز تحقیقاتی نانومواد دانشگاه علم و صنعت در یک پژوهش بین المللی روشی نوین و کارآمد در حوزه چاپ سه بعدی ارائه کردند.

ارائه روش جدیدی در حوزه چاپگرهای سه بعدی از سوی محققان کشور

به گزارش خبرنگاران، چاپ سه بعدی شامل مجموعه ای از فرآیندها است که در آن مواد به صورت کنترل شده ای به یکدیگر پیوند می خورند تا یک شی سه بعدی ساخته شود. برخی کارشناسان، چاپ سه بعدی را یکی از مهمترین فناوری های آینده می دانند و معتقدند که جایگزین بسیاری از روش های امروزی خواهد شد. هر کشوری که قصد دارد تا از نظر صنعتی در آینده دچار کمبود نشود، باید پایه های این علم را به شکلی مستحکم ایجاد کند.

فدراسیون سرآمدان علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تلاش دارد تا از محققان و سرآمدان علمی که در این زمینه فعالیت دارند، حمایت کند. در این راستا، محققان مرکز تحقیقاتی نانو مواد دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت با همکاری محققان دانشگاه رایس آمریکا یک پژوهش بین المللی در این زمینه انجام دادند.

محققان ایرانی در این پژوهش که با همکاری دانشگاه هایی از آمریکا و استرالیا انجام شد، پیروز شدند تا تکنیک القایی جدیدی در چاپگرهای سه بعدی سیمانی ارائه کنند.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نتیجه این پژوهش در نشریه معتبر ACS Nano وابسته به انجمن شیمی آمریکا منتشر شد. انتظار می رود نتایج این تحقیق به ارتقاء روش های چاپ سه بعدی در حوزه ساخت و ساز منتهی شود. مقالات منتشر شده در نشریات معتبر بین المللی حاصل پژوهش محققان هستند. فدراسیون سرآمدان علمی مبالغی را به عنوان تشویقی و بسته حمایتی، به این مقالات تخصیص می دهد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30040

به "ارائه روش جدیدی در حوزه چاپگرهای سه بعدی از سوی محققان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه روش جدیدی در حوزه چاپگرهای سه بعدی از سوی محققان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید