احتمال احیای مذاکرات 6 جانبه با حضور کره شمالی

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری تاس گفته است که احتمال احیای چارچوب مذاکرات شش جانبه با موضوع حل و فصل برنامه هسته ای کره شمالی وجود دارد و گمان می رود که این اقدام قبل از خاتمه سال جاری میلادی (2021) عملی شود.

احتمال احیای مذاکرات 6 جانبه با حضور کره شمالی

گفته می شود که طرفین ذی نفع شامل آمریکا، چین، روسیه، کره جنوبی و ژاپن از همین حالا مشغول رایزنی های فشرده دیپلماتیک با هدف مقدمه چینی برای احیای این چارچوب هستند.

این منبع افزود: شانس اینکه همه طرفین ازجمله کره شمالی قبل از سرانجام سال جاری میلادی، پای میز مذاکره بیایند؛ زیاد است.

از زمان خروج کره شمالی از ان پی تی در ژانویه 2003 تا آگوست همین سال، چین پیروز شد پیونگ یانگ و دیگر کشورها را به شروع مذاکراتی در این چارچوب متقاعد کند. بین سالهای 2003 تا 2009 مجموعاً 6 دور مذاکرات 6 جانبه برگزار شد که البته به سرانجام نرسید.

اکنون دوباره همسایگان کره شمالی، برای احیای مذاکرات دست به دامن چین شده اند که اصلی ترین متحد پیونگ یانگ از دهه 1990 تا به امروز است.

پیونگ یانگ در حدفاصل شنبه تا چهارشنبه گذشته، 2 آزمایش موشکی انجام داد که مورد اول شامل پرتاب نوع جدیدی از موشک های کروز و مورد دیگر، شامل پرتاب دو موشک بالستیک به داخل دریای ژاپن بود که بُرد آنها به 800 کیلومتر و ارتفاع پروازی شأن به 60 کیلومتر می رسید.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی در گزارش خود درباره جدیدترین آزمایش موشکی این کشور گفت که این اقدام از سوی یگان موشکی قابل حمل بر روی قطار که اوایل سال جاری سازماندهی شده بود، اجرا شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54442

به "احتمال احیای مذاکرات 6 جانبه با حضور کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال احیای مذاکرات 6 جانبه با حضور کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید