آیا کووید 19 خطر سکته مغزی را افزایش می دهد؟

به گزارش بلاگ پو، 85 درصد سکته ها با گرفتگی عروق، چاقی، دیابت، کلسترول بالا، استعمال دخانیات و مصرف مواد ارتباط دارد و به تازگی عامل بیماری کرونا هم به آن اضافه شده است.

آیا کووید 19 خطر سکته مغزی را افزایش می دهد؟

مطالعات تازه نشان داده اند ابتلا به کووید19 هم از عواملی است که می تواند با افزایش خطر سکته مغزی مرتبط باشد. دکتر محمد تلهب، مسئول بخش علوم اعصاب از مرکز پزشکی بنر دسرت مستقر در استان آریزونای آمریکاست. به گفته وی، علایم شایع کووید19 میانه تا شدید شامل التهاب، عملکرد ضعیف اندام های بدن و ایجاد لخته های خون است. همه این علایم و علایم دیگری که در موارد شدید کووید19 شایع هستند خطر ابتلا به ترومبوآمبولی وریدی و شریانی را- که عبارت است از تشکیل لخته های خونی که می تواند منجر به حمله قلبی و مغزی گردد- افزایش می دهد.

دکتر تلهب می افزاید: عفونت کووید19 نه تنها باعث ایجاد التهاب در سراسر بدن می گردد، بلکه این بیماری به اسم عامل تشدید انعقاد خون شناخته شده است. ترکیب این دو ویژگی می تواند به طور ویژه عامل خطرناکی برای بروز سکته باشد.

چه کسانی بیشتر در معرض خطر قرار دارند؟

عفونت کووید19 می تواند برای افرادی که دارای چندین فاکتور خطر سکته هستند، بیشتر نگران کننده باشد. در حقیقت، علایم کووید19 میانه تا شدید به تنهایی هشداری کافی برای پزشک است تا او داروهای رقیق کننده خون را برای بیمار بستری در بیمارستان تجویز کند. در حالت کلی، اگر به طور طبیعی در معرض خطر بروز سکته مغزی قرار ندارید و علایم کووید19 در شما خفیف است، جایی برای نگرانی درباره سکته مغزی وجود ندارد.

علائم هشدار

تعادل: از بین رفتن ناگهانی تعادل یا هماهنگی اعضای بدن

چشم: مشکل ناگهانی بینایی در یک یا هر دو چشم

صورت: افتادگی یا بی حسی صورت یا نامتوازن بودن آن در هنگام لبخند زدن

بازو: ضعف یا بی حس بودن یکی از بازوها یا افتادن آن به هنگام بالا بردن

صحبت کردن: جویده جویده حرف زدن یا ناتوانی در صحبت کردن یا تکرار جملات

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همگردی
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 52529

به "آیا کووید 19 خطر سکته مغزی را افزایش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کووید 19 خطر سکته مغزی را افزایش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید