آمریکا کوچک سازی سفارتش در کابل را آنالیز می نماید

به گزارش بلاگ پو، روزنامه وال استریت ژورنال امروز (شنبه) گزارش داد، در بحبوحه وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان، مقام های آمریکایی در کابل برنامه هایی برای کاهش تعداد زیادی از پیمانکاران و دیگر پرسنل مجموعه سفارت آمریکا دارند.

آمریکا کوچک سازی سفارتش در کابل را آنالیز می نماید

به گزارش خبرنگاران، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقام ها و پیمانکاران سفارتخانه واشنگتن گزارش داد، مقامات وزارت امور خارجه در حال آنالیز دقیق تعداد کارمندان سفارت هستند که تقریباً 4000 دیپلمات، پیمانکار و سایر کارمندان از جمله حدود 1400 آمریکایی را در خود جای داده است.

این روزنامه به نقل از مقام ها گزارش داد، انتظار می رود آنالیز مذکور منجر به کاهش چشمگیر هزاران پیمانکار افغان و آمریکایی و بعلاوه افرادی از دیگر کشورها گردد. در همین حال، سخنگوی ارشد پنتاگون آدینه به وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان، در بحبوجه ادعاهایی از جانب طالبان مبنی بر تسلط روی بیشتر منطقه ها این کشور اذعان کرد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با سی.ان.ان گفت: آنچه ما شاهد هستیم وخامت اوضاع امنیتی است و تردیدی در این رابطه وجود ندارد که طالبان به گرفتن مراکز بخش ها ادامه می دهد. ما شاهد پیشرفت آنها به سمت مراکز بخش ها در سراسر این کشور هستیم و این نگران نماینده است.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، مقام های دیپلماتیک آمریکا بعلاوه در حال آنالیز انتقال بعضی از مشاغل در این سفارتخانه به آمریکا هستند و تحقیق می نمایند که آیا می توان از تعداد دیگر نیروها کاست یا مدت فعالیت شان را روی هم رفته کوتاه کرد یا خیر.

طبق این گزارش، شرایط امنیتی در افغانستان موجب شده تا مقام های سفارتخانه آمریکا در شرایط دشواری قرار بگیرند، آن هم در شرایطی که واشنگتن کوشش دارد این سیگنال را به مقام های افغان ارسال کند که همچنان به حمایت از دولت آن ادامه می دهد، در حالی که بعلاوه برای واکنش به این نگرانی های امنیتی آماده می گردد.

یک مقام به وال استریت ژورنال گفت: نمی خواهیم به حدی از تعدادمان بکاهیم که دیگر نتوانیم از عهده وظیفه دیپلماتیک حساس خودمان برآییم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51924

به "آمریکا کوچک سازی سفارتش در کابل را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا کوچک سازی سفارتش در کابل را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید